به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیبیسی، این آیکون که در ماه ژانویه ارائه شده است، دارای یک نوار آبیرنگ با دالبر در بالای فلش لبخندشکل معروف شرکت آمازون بود. پس از رونمایی رسمی، برخی گفتهاند که این نوار آبیرنگ شباهتهایی به سبیل دیکتاتور نازیها دارد. بهدنبال شدت گرفتن بازخوردهای مختلف از سوی مشتریان، شرکت آمازون طرح دیگری را شبیه به آیکون قبلی ارائه داد و موضوع سبیل هیتلر را بهطور کامل رفع کرد! یکی از مقامات آمازون به بیبیسی گفته است که این نماد قبل از ایجاد تغییرات اخیر در چند کشور مورد آزمایش قرار گرفته بود.
آمازون همچنین اعلام کرد: «ما آیکون جدید را به گونهای طراحی کردهایم که وقتی مشتریان کار خرید را با تلفنهای هوشمند خود شروع میکنند، درست مانند جعبههایمان در زمان تحویل، هیجانزده شوند و از خریدشان لذت ببرند.»
یکی از مشتریان آمازون درباره آیکون خرید این شرکت توییت کرده بود: «والدین من تقریباً هر روز از آمازون استفاده میکنند. چند روز آینده اما، جعبههای آمازون گم خواهند شد. وقتی آنها میپرسند آمازون کجا رفته است، من به آنها خواهم گفت که به دنبال مقوای هیتلر باشند.»
مشتری دیگری هم توئیت کرده بود: «این فقط یک نوار ساده نیست، بلکه نواری است که بالای دهان خندان (لوگوی آمازون) قرار دارد و آن چیزی که در ذهن من تداعی میشود، یک آدولف خوشحال است.»
نظر شما