یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: مسعود شجاعی در سن 24 سالگی و در بهترین زمان ممکن از تیم الشارجه و لیگ امارات جدا شد و به یکی از معتبرترین لیگ‌های اروپایی پیوست.

مدیر برنامه‌های شجاعی نیز اعتقاد دارد این اتفاق در مناسب‌ترین زمان و شرایط سنی برای این بازیکن افتاده است. محمودرضا فاضلی مدیر برنامه‌های شجاعی در این ارتباط می‌گوید: «اگر شجاعی چند فصل دیگر هم در امارات می‌ماند شاید فرصت بازی در اروپا را از دست می‌داد اما خوشبختانه در بهترین زمان ممکن، این فرصت برای یکی از جوانان ایرانی مهیا شد تا با جدایی از لیگ امارات همبازی جواد نکونام در لیگ اسپانیا شود.»

مسلماً بازی در لالیگا می‌تواند مسعود شجاعی را به قله افتخارات برساند. قرار بود مراسم معارفه شجاعی یکشنبه در باشگاه اوساسونا برگزار شود اما این مراسم معارفه که مطمئناً برای بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی حائز اهمیت خواهد بود، به دلایلی به تأخیر افتاد.

دوشنبه، معارفه شجاعی

مسعود شجاعی در مورد تأخیر ورودش به اسپانیا و تأخیر یک‌روزه در مراسم معارفه‌اش می‌گوید: «مشکل کوچکی برای تهیه بلیت و روادید برایم به وجود آمده بود که حل شد. به همین دلیل  به زودی راهی اسپانیا می‌شوم تا در مراسم معارفه‌ام شرکت کنم.»

بازیکن جدید اوساسونا مشکل پروانه کار خود برای فعالیت ورزشی‌اش در کشور اسپانیا را کاملاً رد می‌کند: «نه، من مشکل پروانه کار ندارم چون مدتی قبل مجوز کارم را گرفتم و مشکلی از این بابت ندارم.»شجاعی از مراسم معارفه و شماره‌ای که قرار است به او بدهند، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند: «باور کنید از جزئیات مراسم معارفه خبر ندارم. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای نمی‌توانم شماره خاصی را از باشگاه بخواهم و فقط در حد
 یک پیشنهاد می‌توانم از شماره مورد نظرم حرف بزنم.

البته قطعاً شماره یک‌رقمی برای یک بازیکن ایده‌آل است اما به دلیل کسوت برخی از بازیکنان فکر می‌کنم شماره یک‌رقمی در تیم ما وجود نداشته باشد. در هر حال در روز دوشنبه همه چیز مشخص خواهد شد.»

لژیونر جدید اوساسونا از تمایل خود به شماره‌ای خاص حرف می‌زند: «همیشه عاشق پیراهن شماره 7 بودم و دوست داشتم پیراهنی را بر تن کنم که شماره 7 بر روی آن حک شده باشد اما فکر می‌کنم این شماره پیراهن در اختیار بازیکن دیگری قرار داشته باشد. با این وجود همانطور که نکونام با پوشیدن پیراهن شماره 24 روحیه حرفه‌ای‌گری خود را نشان داد، قطعاً من هم از تصمیم باشگاه تبعیت خواهم کرد و اعتراضی نخواهم داشت.»

ملی‌پوش ایرانی در مورد بازیکنان اوساسونا اظهارنظر خاصی نمی‌کند: «شناخت چندانی از بازیکنان اوساسونا ندارم و تمام شناخت من از تیم جدیدم، مربوط به اطلاعاتی است که از جواد نکونام و مدیر برنامه‌هایم گرفته‌ام.» مسعود شجاعی که با تصمیم‌ سرمربی و با هماهنگی فدراسیون در اردوی چک همراه سایر ملی‌پوشان حضور نیافته، نگران از دست دادن جایگاه ویژه‌ای که از زمان دایی در تیم ملی به دست آورده، نیست.  او در این رابطه می‌گوید: «مطمئناً دوری مقطعی من از تیم ملی
 به ضررم تمام نخواهد شد.

بازیکن حرفه‌ای با دوری چندروزه از تمرینات، جایگاه خود را از دست نمی‌دهد. در تمرینات و بازی‌های تیم‌ملی نهایت تلاشم را انجام خواهم داد و براساس شناختی که از خواسته‌های تاکتیکی سرمربی تیم ملی پیدا کرده‌ام، تمام سعی‌ام را انجام خواهم داد تا جواب اعتماد دایی را بدهم.» هافبک اوساسونا از پست مورد نظر سیگاندا در مورد خود می‌گوید: «طبق صحبتی که نکونام با مدیر برنامه‌هایم داشته، قرار است سرمربی تیم از من در پست هافبک راست استفاده کند. البته برای بازی در این پست، مشکل خاصی ندارم چون در تیم‌های باشگاهی‌ قبلی‌ام و حتی تیم ملی در این پست بازی کرده‌ام و نگرانی از این بابت ندارم.»

بارسا را دوست دارم

 مسعود شجاعی در مورد عملکرد اوساسونا و رتبه احتمالی که در پایان فصل کسب خواهد کرد، می‌گوید: «اوساسونا در فصل گذشته با بدشانسی‌های زیادی مواجه شد. مصدومیت چند بازیکن کلیدی از جمله جواد نکونام، واقعاً دست سیگاندا را در فصل قبل خالی گذاشت اما در این فصل قطعاً درصدد جبران ناکامی این تیم خواهیم بود. شخصاً معتقدم حضور در جام یوفا و کسب این سهمیه می‌تواند برای اوساسونا ایده‌آل باشد.

به همین منظور نیز من و نکونام در کنار سایر بازیکنان برای رسیدن به این مهم تلاش خواهیم کرد.»مسعود شجاعی به عنوان صحبت‌های پایانی‌اش از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی لالیگا می‌گوید: «واقعاً پیش‌بینی این نکته که چه تیمی قهرمان لالیگا می‌شود سخت است اما به رسم سنت فوتبال اسپانیا فکر می‌کنم در این فصل هم رئال‌مادرید و بارسا شانس‌های مسلم قهرمانی باشند، هرچند به دلیل علاقه‌ای که به فوتبال بارسا دارم، دوست دارم این تیم قهرمان این فصل لالیگا شود.»

کد خبر 59144

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز