یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان به افغانستان قول حمایت بیشتر از این کشور را در بازسازی و اصلاح ارتش و پلیس این کشور داد.

روزنامه تاگس اشپیگل در شماره روز یکشنبه خود نوشت، فرانک والتر اشتاین مایر در یکی از مراکز آموزشی که آلمان برای ارتش افغانستان در کابل احداث کرده است، گفت اوضاع امنیتی در سال گذشته بدتر شده است و حملات در جنوب این کشور توسط نیروهای شورشی فعال افزایش یافته است.

وی ادامه داد به همین دلیل باید آموزش سربازان و پلیس‌ها تقویت شود.

اشتاین‌مایر پس از مذاکره با حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان گفت: «ما هم با نگرانی به پاکستان می‌نگریم.»

دولت آلمان ظاهراً قصد دارد تصمیم‌گیری درباره درخواست ناتو را برای اعزام هواپیماهای آواکس به افغانستان تا ماه سپتامبر به تعویق بیندازد.

بر مبنای گزارش «اشپیگل» آنگلا مرکل، صدراعظم، فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان و اشتاین‌مایر توافق کرده‌اند به بررسی جزییات فنی این عملیات بپردازند.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب از دعوای سیاسی داخلی در وقفه تعطیلات تابستانی اجتناب خواهد شد.

علاوه بر این مخالفان نیز ابراز تردید کرده‌اند که این هواپیماها بتوانند در حمل‌ونقل هوایی با هواپیماهای دیگر اعضای متحدان ناتو در افغانستان هماهنگ شوند. در همین حال، به کار گیری آواکس نیاز به تایید مجلس آلمان دارد.

در همین حال بنا به اعلام وزارت کشور افغانستان، نیروهای مسلح افغانستان توانستند در منطقه عملیاتی ارتش آلمان در شمال این کشور یکی از رهبران مهم منطقه‌ای طالبان را به قتل برسانند.

کد خبر 59182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز