همشهری آنلاین: پانزدهمین شماره ماهنامه‌ سپیده‌دانایی با بررسی روان‌شناسی مجرمان اقتصادی و با تاکید بر تیپ‌شناسی چهار گروه از متهمان پرونده‌های کلان مالی در کشور منتشر شد.

سرهنگ زمانی، معاون جرائم اقتصادی ناجا، سرهنگ روستایی، رئیس مرکز عملیات ویژه ناجا، از نگاه پلیس در این زمینه سخن گفته‌اند.

همچنین دکتر جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه، دکتر احمد قاسمی، سرپرست دادسرای ویژه جرائم اقتصادی و محمدجواد حسین‌زاده، بازپرس ویژه شعبه چهارم دادسرای امور اقتصادی به بررسی دلایل افزایش جرائم اقتصادی پرداخته‌اند.

دکتر صفاری‌نیا، رئیس انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران، دکتر داوود نجفی، دکتر یوسف کریمی، دکتر محمود گلزاری و سعید مدنی نیز از نگاه روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، تیپ‌شناسی مجرمان اقتصادی و زمینه‌های روانی جرائم مالی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

تغییرات در رادیو جوان از دیگر موضوعات مورد بررسی در این ماهنامه است. دکتر خجسته، معاون رادیو، دکتر شهرام گیل‌آبادی، مدیر سابق رادیو جوان و مسعود احمدی، مدیر جدید این رادیو در این زمینه نظرات خود را بیان کرده‌اند.

گفت‌وگو با فرشید منافی و بنفشه رافعی دوتن از مجریان رادیو جوان از دیگر بخش‌های این پرونده است.

در بخش ادب و هنر با علیرضا قربانی، خواننده و آهنگساز درباره موسیقی و زندگی گفت‌وگو شده است.

دکتر اسماعیل آذر، ادیب و استاد دانشگاه در خصوص نگاه روان‌شناختی مولانا به افسردگی مقاله‌ای نوشته و استاد آقامیری، نقاش و طراح ضریح جدید امام علی(ع) نیز به نقد فضای فرهنگی موجود پرداخته است.

در بخش زندگی دکتر عاطف وحید، روان‌شناس و استاد دانشگاه به بررسی نقش دین، دولت و اقتصاد در شادمانی مردم پرداخته است. خانواده خوشبخت و انواع صداقت در زندگی نیز عنوان مقالاتی از دکتر فرید براتی سده در صفحات زندگی است.

در بخش جامعه موضوع روان‌شناسی تصادفات و نقش امید به آینده در رانندگی مورد بررسی قرار گرفته است.

گفت‌وگو با دکتر سید محمدی، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی نیز از دیگر بخش‌های صفحات جامعه است.

گفت‌گو با دکتر ابوالقاسم گرجی و حجت الاسلام محمدجواد‌ حجتی‌کرمانی به مناسبت عید مبعث از دیگر بخش‌های این مجله است.

ماهنامه‌ سپیده‌دانایی به مدیرمسئولی دکتر محمود گلزاری، یکشنبه اول هر ماه منتشر می‌شود.

کد خبر 59200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز