رئیس جمهوری کره جنوبی مشاور عالی اقتصادی خود را به دلیل افزایش قیمت اجاره آپارتمانش در منطقه مرفه‌نشین «گانگنام» سئول در میان خشم عمومی نسبت به افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن اخراج کرد.

رئيس جمهوري كره جنوبي در حال بازي كردن با سگ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی، روز دوشنبه مشاور عالی سیاست اقتصادی خود را به دلیل افزایش قیمت اجاره آپارتمان خود در منطقه مرفه‌نشین «گانگنام» سئول در میان خشم عمومی نسبت به افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن اخراج کرد.

کیم سانگ جو در ماه ژوئیه دو روز قبل از آن که قانون سقف ۵ درصدی برای افزایش اجاره‌بها اعمال شود، اجاره خانه خود را حدود ۱۴ درصد افزایش داده بود.

بر اساس این گزارش، اعمال قانون سقف اجاره‌بها بخشی از تلاش‌های دولت کره جنوبی برای حمایت از مستأجران در برابر افزایش غیرمنطقی اجاره تصویب شده است.

کیم در یک نشست مطبوعاتی گفت: من بسیار متاسفم که در این زمان سخت که ما باید همه تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن نوسانات املاک و مستغلات انجام دهیم، مردم را ناامید کرده‌ام.​

کیم از زمان روی کار آمدن مون در ماه مه ۲۰۱۷، ابتدا به عنوان رئیس ضد انحصار و سپس مشاور ارشد سیاست اقتصادی، به رئیس جمهوری خدمت کرده بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرد که کیم جای خود را به لی هو سونگ، دبیر ارشد اقتصادی مون، داده است.

بر اساس آمار سایت Numbeo، قیمت مسکن در سئول از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که یکی از سریع‌ترین رشد قیمت‌ها در جهان محسوب می‌شود.

کد خبر 592291

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha