سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه نوشت: امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی برگزار شد. بحث های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را  روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال نمایند

نشست کمیسیون برجام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال اطلاع رسانی سید عباس عراقچی، نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در روز جمعه (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را برعهده داشت.

در این نشست بحث های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را  روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال نمایند.

بنا بر اعلام سرویس اقدامات خارجی اروپا، شرکت کنندگان در این نشست قرار بود در خصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر توافق توسط تمامی طرفین گفت وگو کنند.

ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از برگزاری این نشست گفته بود: ما از هفته‌ها پیش اعلام کرده‌ایم که آماده بازگشت به اجرای تعهدات خود مطابق برجام هستیم در صورتی که ایران اقدام مشابه انجام دهد.

وی ادامه داد: ما برای گفت‌وگو با شرکایمان در ۱+۵ روی باز نشان دادیم تا بهترین مسیر برای دستیابی به آن را بیابیم که شامل گام‌های جدی مقدماتی متقابل می‌شود. ما به گزینه‌های این کار نگاه کرده‌ایم که شامل گفت‌وگوی مستقیم از طریق شرکای اروپایی ما می‌شود.

کد خبر 592536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 4
    آمریکا دوباره دیدگاه قبلی خود را می گوید ، این جلسات به نتیجه خاصی نخواهد رسید ، زیرا طرف مقابل فصد فریب دارد ،