همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد ۴۹.۵ میلیون سهم به ارزش ۲۰۶.۱ میلیارد ریال در جریان معاملات روز دوشنبه ۷ مرداد در بورس تهران دادوستد شد.

در این روز بازگشایی نماد بانک اقتصاد نوین و معاملات انجام شده روی سهام چادرملو باعث رشد شاخص‌ها شد و شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) با ۴۳۴.۴ واحد رشد به ۴۸ هزار و ۷۱۲ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز در این روز ۸۶.۵ واحد مثبت خورد و به ۱۲ هزار و ۵۷۱ واحد رسید و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی)‌ هم با ۹۶ واحد افزایش به ۱۱ هزار و ۶۹ واحد رسید.

همچنین شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرغی) با افزایش ۳.۳ واحدی خود را به ۱۳ هزار و ۳۰۸ واحد رساند.

سیمان کردستان در این روز با بیشترین تقاضای خرید روبه‌رو شد به طوری که یک هزار و ۸۹۱ دستور خرید برای حدود ۱۸.۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۵۱ میلیارد ریال صادر شد.

همچنین ۶۷۱ نفر امروز برار خرید ۶.۴۵ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی به ارزش ۳۶.۶۷ میلیارد ریال اقدام کردند. در آن سوی بازار هم ۴۶۹ نفر ۳.۷ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۴۶ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

تعداد افراد منتظر در صف فروش فولاد مبارکه اصفهان امروز ۲۰۵ نفر برآورد شد که این تعداد۳.۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۱ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

کد خبر 59278

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز