مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

در این مقاله برخی از فواید مهم هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کار شما را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا محصولات تبلیغاتی تقریبا برای هر شغلی حیاتی هستند.

تصویر هدیه تبلیغاتی.jpg

در ابتدا شاید قانع کردن ذهنتان برای درک اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کارتان کمی ‌دشوار باشد. ممکن است با خود فکر کنید چگونه ممکن است چنین موارد ساده‌ای که نشان‌دهنده نام و نشان تجاری شما هستند می‌توانند به افزایش فروش و ایجاد تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان کمک کنند؟ حقیقت این است که هدایای تبلیغاتی که تأثیر مثبتی روی استراتژی بازاریابی شما دارند؛ بیش از آنچه که تصور کنید در بهبود استراتژی بازاریابی شما نقش دارند.  

در ابتدا شاید قانع کردن ذهنتان برای درک اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کارتان کمی ‌دشوار باشد. ممکن است با خود فکر کنید چگونه ممکن است چنین موارد ساده‌ای که نشان‌دهنده نام و نشان تجاری شما هستند می‌توانند به افزایش فروش و ایجاد تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان کمک کنند؟ حقیقت این است که هدایای تبلیغاتی که تأثیر مثبتی روی استراتژی بازاریابی شما دارند؛ بیش از آنچه که تصور کنید در بهبود استراتژی بازاریابی شما نقش دارند.  

هدایای تبلیغاتی تاثیر گذارند زیرا...

همه شرکت‌ها تمایل دارند که نام تجاری‌شان دائما در معرض دید مصرف‌کنندگان و مشتریان باشد. از این سو مشاغلی که از اقلام تبلیغاتی به عنوان استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند؛ به دنبال این هستند که برندشان برای مدت طولانی‌تری در ذهن مشتریان بماند. فراموش نکنید که محصول واقعی شرکت و پیام مربوط به کالای تبلیغاتی، توسط یک واسطه کوچک در ذهن مشتریان حک می‌شود. به کارگیری هدایای تبلیغاتی، راهی مطمئن برای افزایش آگاهی مشتریان بالفعل از برند شماست. همچنین استفاده از هدایای تبلیغاتی باعث افزایش فروش نیز می‌شود. زیرا اصولا استفاده از این روش بازاریابی باعث می‌شود مصرف‌کنندگان، به محض اینکه احساس نیاز به خرید کنند؛ با شما تماس بگیرند. وقتی آنها نام شما را روی کالایی بی‌نظیر و مفید می‌بینند؛ بیشتر از شرکتی که از محصولات تبلیغاتی استفاده نمی‌کند در ذهنشان می‌مانید و بی دلیل نیست که برای رفع نیاز خود به شما مراجعه کنند.

همه مشتریان دریافت کالاهای مفید و رایگان را دوست دارند. از این رو گروه دریافت‌کننده هدیه تبلیغاتی، پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی مفید، احساسات مثبت‌تری نسبت به برند شما در مقایسه با محصول سایر شرکت‌ها دارد. قدرت تبلیغات هدایای تبلیغاتی فقط به تاثیر آنی و گذرای مشتریانی که آن را دریافت می‌کنند محدود نمی‌شود. هر بار که مصرف‌کننده از هدایا تبلیغاتی استفاده می‌کند؛ در معرض تبلیغات جدیدی از سوی برند شما قرار می‌گیرد.

چرا هدایای تبلیغاتی مهم هستند؟

مهم‌ترین هدفی که هدایای تبلیغاتی دارند این است که تجارت شما را از رقبا جدا می‌کنند. اگر رقابتی وجود نداشته باشد؛ قطعا در هیچ دسته شغلی نیازی به اجرای تبلیغات نخواهد بود. بنابراین امروزه با توجه به روش‌های متفاوت و پرهزینه تبلیغات و بازاریابی، باید برای پیشرو بودن، بیش از رقبای خود از استراتژی‌های تاثیرگذار بر روی مشتری استفاده کنید. به این ترتیب اگر روزی شرکتی تاسیس شود که همان محصول یا خدمات شما را عرضه کند؛ فقط در صورت تبلیغات ویژه می‌تواند مشتریان را از شما بروباید.

تأثیر محصولات تبلیغاتی بر بازار هدف

مشاغل به محصولات تبلیغاتی به عنوان وسیله‌ای مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان بالقوه خود نیاز دارند. این یک روش بازاریابی کم هزینه برای جلب مشتری است. حتی برخی برندهای معتبر جهانی نیز به این استراتژی بازاریابی متوسل می‌شوند. برای مشاغل کوچک مانند استارتاپ‌ها، محصولات تبلیغاتی به کاهش بودجه بازاریابی‌تان کمک کرده و همچنین سبب جلب توجه مشتریان می‌شود. 

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی سال‌هاست که به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از مشاغل جدید گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همگی از این محصولات به عنوان استراتژی تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. اهمیت هدیه تبلیغاتی برای ارتقا یک شغل و تجارت را نمی‌توان کتمان کرد. طبق مطالعات انجام شده ۸۹ درصد مردم به یاد می‌آورند که کجا هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که مشتریان شما دوست دارند محصولات تبلیغاتی را هر چند که دارای پیام تبلیغاتی است؛ به صورت رایگان دریافت کنند. مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها اظهار داشتند که اقلام هدیه را بین یک تا چهار سال نگهداری می‌کنند. آمار مهم دیگری که در این مطالعات فاش شده این است که ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که پس از دریافت هدایای تبلیغاتی می‌توانند نام تبلیغ‌کننده یا نام شرکت اهداکننده را به مدت ۲۴ ماه به خاطر داشته باشند. علاوه بر این، محصولات تبلیغاتی رضایت بیشتری در ذهن مشتریان قدیمی و ثابتی که از قبل با شرکت شما آشنا بوده‌اند ایجاد می‌کند. این آمار مهم بر روی اهمیت محصولات تبلیغاتی و تاثیر آن بر روی بازاریابی و شناخت یک برند تاکید دارد.

امروزه دیگر مدیران مشاغل کوچک و بزرگ اهمیت محصولات تبلیغاتی را در ارتباط با افزایش تعداد مشتریان در یک بازار رقابتی درک می‌کنند. این محصولات هدیه گیرندگان را فریب می‌دهند و توجه آنها را به تجارت شرکت‌تان جلب می‌کند. این هدیای تبلیغاتی حاوی آرم و پیام تجاری چاپ شده شرکت شما هستند. بنابراین هدف از اهدای کالاهای تبلیغاتی، هدایت علاقه مشتریان به سمت کسب‌وکار شماست. حتی بازاریابان باتجربه نیز از این روش به عنوان یک استراتژی خلاقانه استفاده می‌کنند. مهم‌ترین نکته در مورد این استراتژی این استکه حتما باید کالایی را انتخاب کنید که نه تنها مفید است بلکه منحصر به فرد و با کیفیت نیز می‌باشد. به این ترتیب می‌توانید تاثیر طولانی‌تری بر روی ذهن مشتریان داشته باشند.

کد خبر 594730

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha