مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام ۸۴۰۷ داوطلب شوراهای روستا در کرمانشاه خبر داد.

جلیل بالایی

جلیل بالایی با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این تعداد ثبت‌نامی از هزار و ۷۷۷ شورای روستا و تیره عشایری برای رقابت در انتخابات انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۹۴ نفر زن و ۷ هزار و ۹۱۳ مرد هستند.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای اولین بار انتخابات شوراهای تیره‌های عشایری را هم داریم، ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمار ارائه شده ۱۴ هزار خانوار عشایری با جمعیت ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد. این جمعیت عشایری در قالب ۱۸۰ تیره هستند که امسال شرایط برگزاری انتخابات برای شوراهای این تیره‌های عشایر نیز فراهم شده است.  

وی به افزایش آمار ۲ درصدی حضور بانوان در انتخابات شوراهای روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: ۸۱ درصد از داوطلبان سابقه عضویت قبلی ندارند. بیشتر داوطلبان از جوانان تحصیلکرده هستند. ۷۲ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند.  

بالایی از اتمام مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، خبر داد و گفت:  از هزار و ۱۱۰ داوطلب ثبت‌نامی در انتخابات شورای اسلامی شهر تا کنون ۳۶ نفر انصراف داده اند. صلاحیت ۹۴ درصد از داوطلبان نیز تایید شده است.  

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: روند تایید و رد صلاحیت نامزدها در نهایت روز هشتم اردیبهشت به ایشان اعلام می شود تا برای ۱۸۲ کرسی شورای شهر ۳۴ شهر استان با هم به رقابت بپردازند.

 وی در خاتمه گفت: بر اساس تصمیم وزارت کشور انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه همزمان با ۸ کلانشهر دیگر به صورت کاملا الکترونیک برگزار می شود.

کد خبر 594845
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha