دادستان آبادان گفت: دستگاه قضایی تحقیقات خود را درباره سوء استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان با قاطعیت دنبال می‌کند.

تزریق واکسن آبادان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید مرانی‌پور دادستان آبادان افزود: در پی اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان و دریافت واکسن کرونا به جای پاکبانان زحمتکش موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی آبادان قرار گرفت. هر چند مصاحبه‌هایی از سوی شهردار و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص انجام شده ولی دستگاه قضایی تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دادستان آبادان گفت: پس از بررسی دقیق موضوع به همراه مستناد، چنانچه برای دستگاه قضایی روشن شود هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سوء استفاده و به‌جای پاکبان واکسن کرونا دریافت کرده است با برخورد قانونی مواجه خواهد شد. همچنین چنانچه افراد دیگری در رابطه با تزریق واکسن کرونا تبانی‌ کرده باشند دستگاه قضایی در راستای حقوق عامه با آن افراد برخورد لازم را انجام می‌دهد. سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و قطعا این موضوع با قاطعیت پیگیری می‌شود.

ترس پاکبانان از واکسن کرونا علت تزریق به برخی مدیران شهری بوده است

شهردار آبادان با تکذیب تزریق واکسین کرونا از سوی برخی اعضای شورای شهر آبادان گفت: اینکه گفته می‌شود اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان این شهرداری سو استفاده  و واکسن تزریق کردند واقعیت ندارد و از اساس کذب است.

محمودرضا شیرازی درباره حواشی ایجادشده در تزریق واکسن کرونا توسط برخی مدیران شهرداری آبادان گفت: از ۲۱۹ دوز واکسن مورد نظر برای پاکبانان شهرداری آبادان فقط ۹۵ دوز آن هم با ترغیب کارگران خدمات شهری توسط مسوولانشان مورد استفاده قرار گرفت و به کارگران پسماند و خدمات شهری شهرداری آبادان تزریق شد.

شهردار آبادان افزود: تعداد ۲۴ دوز نیز از سوی دانشکده علوم پزشکی به افرادی ناشناس تحت عنوان بیماری‌های سخت تزریق شد و مابقی آن یعنی حدود ۹۱ دوز واکسن بدون استفاده مانده و قرار است مرجوع شود. استفاده برخی مدیران شهرداری و بنده از واکسن کرونا برای تشویق پاکبانان به تزریق واکسن بود. هر چند یکی از اعضای شهرداری پس از دریافت واکسن دچار خون‌لختگی شد و به بیماری کرونا نیز مبتلا شده است.

امام‌جمعه آبادان: واکسن نزده‌ام، واکسن ایرانی می‌زنم

اما اشاره شهردار آبادان در فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه کارگران این شهرداری تزریق واکسن کرونا را منوط به تزریق آن از سوی امام جمعه آبادان و شهردار اعلام کردند با واکنش امام جمعه آبادان مواجه شد. حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در پی شایعه دریافت واکسن کرونا گفت: تاکنون هیچ‌گونه واکسنی نزده‌ام و قطعا نخواهم زد تا افراد اولویت‌دار استفاده کنند. منتظر خواهم بود تا واکسن ایرانی کرونا تولید شود و از این واکسن استفاده کنم.

بر اساس اولویت‌بندی انجام‌شده و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی، واکسن‌های اختصاص داده شده باید براساس اولویت به افراد جامعه هدف تزریق شوند و هیچ فردی در هیچ جایگاهی مجاز به تزریق واکسن کرونا خارج از اولویت مشخص شده نیست.

کد خبر 595551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    الان مثلا دادستانی می خواهد چکار کند؟
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    پاکبان ترسیده واکسن بزنه رییسش با از خود گذشتکی وارد شده و گفته به من بزنید !!چقدر ایثار و فداکاری . جالب تر خانم پیمانکار است که گویا همه توافق داشتند از بین اون همه آدم به ایشان زده شود . گویا دسته جمعی بلند شدند و رفته اند دم در خونه امام جمعه و ایشان هم ناچارا و صرفا به خاطر مردم این خطر را به جان خریده اند که واکسن بزنند . کجایید شهیدان آبادان و خرمشهر تا ببینید شما غزیزان رفتید و چه کسانی ماندند و مسند های ریاستی را تصاحب کردند !!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    بازرس بهداشت و حراست و رئیس بهداشت باید محاکمه شوند چون نظارت ندارند