همشهری آنلاین: دادستان کل کشور هشدارد داد که قوه قضاییه با انتشار دهندگان آگهی‌های تبلیغاتی فریبکارانه و اغواگرایانه با قاطعیت برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، دری نجف‌آبادی در سخنانی در حاشیه نشست مسئولان عالی قضایی در تهران، با بیان اینکه "مردم باید در مواجهه با آگهی های تبلیغاتی، هوشیارانه تر عمل کنند"، گفت: مردم نباید فریب برخی متصدیان تبلیغات بازرگانی و خدماتی را بخورند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه "در خصوص آگهی‌های مطبوعاتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ هیئت نظارت بر مطبوعات ـ مسئولیت دارد"، افزود: مسئولیت مستقیم نظارت و بررسی این موضوع با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دادستان کل کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با جدیت و قاطعیت موضوع تبلیغات فریبکارانه و اغواگرانه را پیگیری و با عوامل اینگونه تبلیغات برخورد کند.

وی تصریح کرد: مدیران مطبوعات نیز خود باید کنترل و نظارت لازم و ضروری را به این موضوع داشته باشند که احیاناً عناصر فساد و فرصت طلب و مزدوران، مثلاً در ایام تبلیغات انتخاباتی که امکان سوء استفاده بیشتر است، مجال مبادرت به جهل نیافته و چشمان تیزبینی فراروی خود تصور کنند.

دادستان کل کشور افزود: به موازات تدابیر پیشگیرانه و اقدامات کنترلی و نظارتی توسط مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت نظارت بر مطبوعات، قوه قضاییه نیز در صورتی که شکایتی در این خصوص طرح شود با جدیت موضوع را پی‌گیری می‌کند.

دری نجف آبادی همچنین در خصوص موانع اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: در این خصوص دو مساله "پرهیز از شتاب زدگی در خصوصی سازی" و "آزاد سازی و ایجاد فضای مناسب و سالم برای کسب و کار تولید و سرمایه گذاری و افزایش تولید ناخالص ملی و نیز درآمد سرانه" و مطرح است و باید شرایط سالم و رقابتی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شود.

وی گفت: در بحث خصوصی سازی نباید با اغراق و شتاب‌زدگی عمل کرد، چرا که بعضاً برخی طرح ها بعد از سال ها به ثمر رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و واگذاری آنها در ابتدای امر می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی درپی داشته باشد و با واگذاری آنها مشکلی حل نمی‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به برخی از این طرح‌ها مانند سیمان و فولاد، نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی، گفت: باید ظرفیتهای جدیدی ایجاد شود و فرصتهای جدید خلق شود و از مجموعه سرمایه‌های انسانی، طبیعی، صنعتی، علمی، تجربی و فنی کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور و علاقمندان به فعالیت‌های سالم و سازنده اقتصادی در کشور بیشترین بهره برداری شود.

دری نجف آبادی ابراز امیدواری کرد تا با امعان نظر بر اجرای مدبّرانه و دقیق سیاستهای اصل 44، شاهد تحول و خیزش و شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی باشیم و رفاه عمومی در سایه امنیت مبتنی بر عدالت کام ملت را شیرین می‌سازد.

کد خبر 59571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز