مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از آواربرداری ۸۰درصدی مناطق زلزله‌زده شهرستان سی‌سخت خبر داد و گفت: با همکاری و همیاری مردم می‌توانیم به ساخت‌وساز شهر سرعت ببخشیم.

سی‌سخت

حسین جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین بیان کرد: فقط تعداد کمی از واحدهای زلزله‌زده به‌دلیل مسائل و مشکلات انحصار ورثه در حالت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و مراحل گودبرداری دیگر واحدها انجام شده و همچنین کار پی‌ریزی ۱۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ نفر برای دریافت وام‌ بازسازی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، گفت: برای هر واحد احداثی شهری ۱۳۰ میلیون تومان وام ۵ درصد و برای واحدهای روستایی ۱۱۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با بازپرداخت بلندمدت در نظر گرفته شده است. همچنین برای واحدهای تعمیری نیز سقف وام ۳۰ میلیون تومان تعیین شده که ۱۵ میلیون تومان آن به‌صورت بلاعوض است.

جنتی با بیان اینکه با همکاری دولت و نهادهای مربوطه مصالح در اختیار مردم قرار داده شده و وام‌ها نیز در حال پرداخت است، ادامه داد:  از ۴۴۰۰ واحد آسیب‌دیده ۱۷۰۰ واحد به بازسازی نیاز دارند که اگر مردم همکاری کنند و پای کار باشند تا پایان تیر عملیات بازسازی به پایان خواهد رسید.

زلزله بهمن‌ 99 که در فاصله ۱۰کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد تلفات جانی نداشت، اما خسارات زیادی به خانه‌ها و زیرساخت‌های شهر سی‌سخت وارد کرد.

کد خبر 595713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha