کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیر خود را بر بازار طلا و ارز، بیش از قبل نشان می‌دهد به طوری که امروز قیمت انواع سکه و طلا در بازار به شدت کاهش یافت و قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به کانال ۹ میلیون تومانی نزدیک شد و با کاهش قیمت ۳۴۴هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار تومان معامله شد.

طلا و سکه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امروز کاهش قیمت دلار ادامه یافت و هر دلار در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۳۲۱ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۳۲۲ تومان کاهش قیمت داشت.

کاهش قیمت دلار در نتیجه انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین مهم‌ترین عامل ریزش قیمت طلا و سکه عنوان می‌شود. به نظر می‌رسد، بازار ارز و طلا پیش از بازگشت ایران و آمریکا به برجام،‌ نسبت به آن واکنش نشان داده است.

کارشناسان نیز معتقدند به دلیل انتشار اخبار مثبت در خصوص مذاکرات برجامی،‌ انتظارات قیمتی در بازارهای ارز و طلا کاهشی است.

دیروز هم محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه  طلا و جواهر تهران دیروز در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از کوچ سرمایه‌ها از بازار طلا و ارز و حاکم شدن رکود شدید بر این بازار خبر داده بود.

همچنین امروز قیمت طلا در بازار جهانی هم کاهش یافت تا  به ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی طلا و سکه کمک کند.

امروز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ساعت حدود ۱۴ قیمت هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۰ میلیون و  ۵۷ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۳۴۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نسبت به  روز گذشته  ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت  ۹ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان معامله شد.

نیم‌ سکه بهار آزادی با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که  قیمت آن ۲۷۰هزار تومان کاهش داشت.

ربع ‌سکه بهارآزادی امروز با قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزاذ تومان معامله شد که ۱۳۵ هزار تومان کمتر از قیمت آن در روز گذشته بود.

قیمت هر سکه یک گرمی به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که  ۹۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل ۳۲ هزار تومان کاهش یافت.

امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز  ‌۱۷۶۸ دلار اعلام شد که نسبت به دیروز کمتر بود.
 

کد خبر 596296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha