مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان خبر داد و گفت در این مرحله ۱۰ هزار دوز تزریق می‌شود.

واکسن

«ابراهیم شکیبا» در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: با پایان مرحله اول واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه، مرحله دوم از امروز سه‌شنبه برای جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص واکسن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول واکسیناسیون ۱۹ هزار و ۳۹۰ دوز واکسن به کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر استان تزریق شد، افزود: برای اجرای مرحله دوم واکسیناسیون نیز حدود ۱۰هزار دوز واکسن وارد استان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تزریق واکسن برای بیماران سرطانی و بیماران خاص فقط باید در بیمارستان‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و سرطانی تا زمان ابلاغ دستورالعمل تزریق واکسن، انجام نخواهد شد زیرا ممکن است تزریق واکسن برای بیماران خاص و سرطانی عوارضی در پی داشته باشد.

شکیبا ادامه داد: برای همه کسانی که متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل هستند و ۸۰ سال به بالا سن دارند در مدت ۷ روز واکسن تزریق می‌شود.

وی گفت: ۱۵ مرکز در کرمانشاه، ۴ مرکز در اسلام آبادغرب و سنقر و در شهرستان سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، پاوه، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود هر کدام سه مرکز کار تزریق واکسن کرونا را انجام دهند. همچنین در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم هر کدام ۲ مرکز برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد سالمندان استان در پایگاه‌های بهداشتی و در سامانه سیب ثبت‌نام شده‌اند و توسط مراقبان سلامت برای انجام واکسیناسیون با آنها تماس گرفته می‌شود. آن دسته از سالمندان بالای ۸۰ سال نیز که تا کنون در سامانه سیب ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند از طریق سامانه‌ای که در روزهای آینده معرفی خواهد شد برای تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام کنند.

شکیبا با بیان اینکه کنترل و نگهداشت واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است، افزود: حتی یک واکسن نباید از مراکز بهداشت خارج شود. با خاطیان برخورد قاطع خواهد شد.

کد خبر 597626
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha