سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

ناصر قراگزلو: حضور دو ستاره ایرانی در تیم تازه صعود کرده به رقابت‌های دسته اول امارات، موجب شده تا عجمان برای بسیاری از تیم‌ها ناشناخته باقی بماند.

حضور جواد کاظمیان و علی سامره در تیم عجمان باعث شده تا نگاه بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی به سوی این تیم معطوف شود.

کاظمیان در گفت‌وگو با گروه ورزشی روزنامه همشهری  از آخرین وضعیت تیمش صحبت کرد و به سئوالات ما پاسخ داد.

  • شرایط فعلی عجمان را چطور ارزیابی می‌کنی؟

از دو هفته پیش مرحله آماده‌سازی را زیرنظر مربی عراقی‌مان شروع کردیم. عبدالقادر سرمربی تیم 02 سال است که در کشور امارات با تیم‌های فوتبال آن کار می‌کند و استاد آوردن تیم‌ها از رده پایین‌تر به لیگ دسته اول است؛ کاری که در مورد تیم عجمان نیز آن را به خوبی انجام داد و این تیم را به رقابت‌های دسته اول امارات آورد. او مربی معروفی در امارات محسوب می‌شود.

  • با جذب بازیکنان جدید، چقدر به موفقیت تیم‌تان امیدواری؟

سرمربی 7 بازیکن بومی را به عجمان آورده و جدا از آن 3 بازیکن خارجی هم در تیم حضور دارند. از تیم عجمان 9 بازیکن جدا شدند اما با این وجود اسکلت اصلی آن حفظ شده است.

  • برنامه آماده‌سازی تیم‌تان چطور پیش می‌رود؟

تیم ما پنجشنبه به جمهوری چک می‌رود تا اردویی 2 هفته‌ای را برای به دست آوردن آمادگی مطلوب برگزار کند.

  • توقع اصلی مدیرعامل و کادرفنی باشگاه از تیم فوتبال عجمان چیست؟

مطمئناً بعد از صعود به رقابت‌های دسته اول، نگاه به عجمان، نگاه قهرمانی نیست. با وجود بازیکنان جذب‌شده بسیار خوب، از  ما انتظار می‌رود که تیم‌ را در رقابت‌های دسته یک حفظ کنیم. با این وجود فکر می‌کنم تیم ما در پایان فصل در رده پنجم یا ششم لیگ امارات قرار بگیرد.

  • سال گذشته با الشباب قهرمان شدی اما آن زمان هم از قهرمانی صحبت نمی‌کردی؟

همیشه طوری صحبت کردم که فشار را از روی تیم‌مان بردارم. در الشعب و الشباب همین رویه را در پیش گرفتم. مطمئن باشید در عجمان هم همین روش را ادامه خواهم داد. من به شما می‌گویم عجمان تیم ضعیفی نیست و امسال برای بسیاری از تیم‌های بزرگ لیگ امارات مشکل‌ساز خواهیم شد.

  • چرا قهرمانی سال گذشته شما با الشباب، بازتاب خاصی نداشت؟

قهرمانی با الشباب در رده باشگاهی و تیم‌ملی چندان به نفع من و ایمان مبعلی تمام نشد. واقعاً برای من عجیب بود که چرا در ایران، چندان به قهرمانی ما در لیگ امارات توجه نشد و رسانه‌ها به آن نپرداختند، در حالی که فکر می‌کنم قهرمانی با تیم‌های اماراتی فقط یک بار توسط فرهاد مجیدی به عنوان یک بازیکن ایرانی به دست آمده بود. هرچند مجیدی در نیم‌فصل به آن تیم اماراتی پیوسته بود. قهرمانی با الشباب حتی بابت دعوت به تیم‌ملی هم به نفع من و ایمان مبعلی نبود.

  • چقدر به آینده فوتبالت در عجمان خوشبینی؟

سال قبل سرمربی الشباب بعد از پیوستن من به این تیم آمد و من در واقع توسط مدیرعامل و مدیرفنی الشباب انتخاب شده و به آن تیم پیوستم اما خوشحالم که این فصل سرمربی عراقی تیم‌مان، مرا انتخاب کرد و من به عجمان آمدم.

  • به نظرت سرمربی عجمان به لحاظ تاکتیکی مقابل مربیان برزیلی و اروپایی حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

به اعتقاد من مربیان عرب معمولاً در فوتبال امارات موفق بودند. در الشعب هم با سرمربی تونسی کار کردم و بسیار به شیوه کار و مسائل تاکتیکی عبدالقادر اعتقاد دارم . عبدالقادر به واسطه سال‌ها کار در امارات و حضور در تیم‌ملی امید امارات از فوتبال آن شناخت دارد. به نظر من بیشتر مربیان برزیلی در امارات فقط اسم دارند ولی در عمل بازدهی چندان خوبی در لیگ این کشور نداشتند.

  • نقطه قوت و نقطه ضعف عجمان را در چه پست‌هایی می‌دانی؟

عجمان با حضور من، سامره و یک هافبک وسط مراکشی از تیم الغرافه به نام عبدالحق و در کنار آن جذب چند بازیکن موثر اماراتی در خط هافبک و حمله، دفاع چپ و دفاع راست هیچ مشکلی ندارد اما فکر می‌کنم باید دو مدافع استاپر بگیریم که دفاع میانی ما را پوشش دهند. مطمئناً با این شرایط مشکل خاصی نخواهیم داشت.

  • فکر نمی‌کنی در این تیم به وضعیت بازیکنانی نظیر عنایتی، رجب‌زاده و خطیبی در الامارات فصل قبل دچار شوی؟

اصلاً وضعیت تیم ما را با الامارات فصل قبل مقایسه نکنید. تیم ما برخلاف این تیم چند بازیکن خوب اماراتی دارد. مشکلی که فصل قبل بارها بازیکنان ایرانی از آن گلایه کردند. ما برخلاف الامارات حداقل در نیمه بالایی جدول قرار خواهیم گرفت.

  • امسال هم در پست هافبک بازی می‌کنی یا اینکه قرار است به خط حمله بروی؟

امسال سرمربی تیم ما سیستم 2-4-4 را برای تیم‌ انتخاب کرده است. در این روش من کنار سامره در خط حمله بازی خواهم کرد. سال قبل با وجود بازی کردن در پست هافبک چپ و وظایف دفاعی که سرمربی برزیلی الشباب از من می‌خواست، 9 گل برای این تیم به ثمر رساندم که با وجود بازی کردنم در پست هافبک قابل‌قبول است. امسال اما سعی می‌کنم بیشتر به سامره پاس‌گل بدهم و بین 10 تا 15 گل برای عجمان به ثمر برسانم.

کد خبر 59843

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز