سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها هزار نفر از تظاهرکنندگان کره‌ای از رئیس جمهور آمریکا در سفر به سئول استقبال می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، معترضان در صدد هستند نسبت به قرار داد از سر گیری صادرات  گوشت آمریکایی به کره جنوبی اعتراضات گسترده‌ای صورت دهند.

قرار داد از سرگیری صادرات گوشت آمریکایی به کره جنوبی ماه‌ها اعترض و تظاهرات گسترده را در این کشور شرق آسیا در پی آورده است. بسیاری از مردم کره جنوبی بیم از آن دارند که گوشت گاو صادراتی آمریکا آلوده به بیماری جنون گاوی باشد.

با این حال بر مبنای قرار داد از سرگیری صادرات مجدد گوشت گاو آمریکایی اولین کشتی حامل این محموله هفته گذشته وارد کره جنوبی شد.[توافق کره جنوبی و آمریکا بر سر صادرات گوشت گاو]

در مقابل نیز سازماندهنگان تظاهرات علیه این قرار داد، اعلام کرده‌اند که حضور جمعیت گسترده‌ای از مردم در این تظاهرات، برای جرج بوش رئیس جمهور آمریکا تردیدی نسبت به دیدگاه مردم درباره اطمینان‌های دولت آمریکا به دولت کره جنوبی مبنی بر سالم بودن گوشت صادراتی این کشور باقی نخواهد گذاشت.

اما به نظر می‌رسد طرح مسائل کره شمالی از اولویت بیشتر برای لی میون باک رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با جورج بوش برخوردار باشد.

بر اساس گزارش بی بی سی دولت آمریکا قصد دارد در صورتی که دولت پیونگ یانگ با ورود بازرسان بین‌المللی جهت بازدید از سایت‌های هسته‌ای این کشور موافقت کند، کره شمالی را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خارج کند.

در دیدار جرج بوش با لی میون باک همچنین دو طرف بر سر قرار داد تجارت آزاد و اتحاد نظامی کره جنوبی با آمریکا گفت و گو خواهند کرد.

جرج بوش پس از سفر به سئول به بانکوک پایتخت تایلند پکن خواهد رفت تا در مراسم افتتاحیه المپیک 2008 شرکت کند.[بوش عازم سفر آسیایی شد]

کد خبر 59866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز