مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: سال گذشته سارقان سه و نیم میلیارد تومان به تجهیزات آب و فاضلاب کرمانشاه خسارت زدند.

سرقت دریچه منهول فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین، سرقت تجهیزات و امکانات عمومی جزو سرقت های خردی محسوب می‌شود که آمار آن طی یکی دو سال اخیر در کرمانشاه روند رو به افزایشی داشته است.  

  سرقت سیم و تجهیزات برقی، درب پوش منهول آب و فاضلاب، تجهیزات راهداری، علمک گاز و تجهیزات کشاورزی جزو بیشترین اموال مسروقی در استان کرمانشاه بعد از سرقت منزل و خودرو است.

براساس آمارها، سال گذشته بیش از ۶ میلیارد سیم و تجهیزات برقی در کرمانشاه به سرقت رفته است. بطور میانگین روزانه ۱۰ مورد سرقت سیم برق در استان رخ داده است که ۴ تا ۵ ساعت خاموشی را مردم ایجاد کرده است. سرقت علمک‌های گاز و تجهیزات آن نیز در استان کرمانشاه بالاست. روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ مورد سرقت از علمک گاز و حتی لوله گذاری ها در کرمانشاه انجام می‌شود. سرقت تجهیزات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله سرقت تابلوهای ایمنی و گاردریل‌ها بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه برای استان کرمانشاه داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت دریچه‌های فاضلاب در استان کرمانشاه به معضلی برای تردد مردم تبدیل شده است، افزود: براساس آمارهای موجود سرقت دریچه‌های فاضلاب در استان کرمانشاه 

افزایش ۷۰ درصدی داشته است. سال گذشته هزار و ۶۵۰ مورد دریچه منهول فاضلاب در کرمانشاه به سرقت رفته است.

علیرضا کاکاوند در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: سال گذشته ۳.۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات به سرقت رفته کردیم.

وی افزود: دزدی خطوط انتقال این روزها به یک معضل در استان تبدیل شده است. طی هفته‌های گذشته چندین بار خط انتقال آب میان دربند به کرمانشاه توسط کشاورزان این مسیر شکسته شده تا برای آبیاری مزارع خود از آب این خطوط که آب آشامیدنی مردم است، استفاده کنند.

کاکاوند ادامه داد: در کنار این معضل، طی یکی  دوسال گذشته با مشکل سرقت تجهیزات تاسیسات آب و فاضلاب روبرو هستیم، بگونه ای که سال گذشته حدود ۳و نیم میلیارد تومان را فقط صرف خریداری مجدد تجهیزات به سرقت رفته کردیم.

کد خبر 599918
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha