مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از کاهش بیش از ۳۰ درصد تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین نسبت به ابتدای ماه اردیبهشت خبر داد.

کرونا

دکتر علی اکبر کرمی، به همشهری آنلاین گفت: در راستای تدابیر اندیشیده شده در سطح استان برای مقابله با موج چهارم کرونا که نسبت به موج‌های قبلی شدت بیشتری داشت، آمار تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا به کمتر از ۳۹۴ نفر بیمار تقلیل یافته‌ است. تعداد بستری‌های جدید این بیماری نیز کاهش ۴۰ درصدی پیدا کرده است.
اکرمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین شناسایی و ۵۹ نفر نیز در این مدت، بستری شدند. ۴۷ نفر از بیماران نیز در این مدت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بدحال و متصل به دستگاه‌های کمک تنفسی ۳۸ نفر بوده است و ۵ نفر از هم استانی‌ها نیز با علائم قطعی کرونا جان خود را از دست دادند.
دکتر کرمی، نقش مردم و رعایت الزامات بهداشتی و محدودیت‌های اجتماعی را مهمترین دلیل در تداوم سیر نزولی این بیماری دانست.
 با اضافه شدن، فوتی‌های جدید، تعداد کل فوتی‌های استان قزوین از ابتدای شیوع کرونا به هزار و ۶۶۴ نفر رسید و تعداد کل بستری‌ها نیز در این مدت ۲۳ هزار و ۹۲۶ نفر بوده است.  
 

کد خبر 601225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha