مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

مسئول امور پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم رتبه سوم کشور را در افزایش شاخص اهدای عضو در سال گذشته داشته است.

اهداي عضو

ولی‌الله صمدی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این که تعداد اهدای عضو در قم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷ مورد مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران معرفی شدند که از این تعداد ۱۴ بیمار موفق به اهدای عضو شده و اعضای بدن ۳ بیمار مرگ مغزی به دلیل اختلال آزمایش و مثبت بودن تست کرونا قابل استفاده نبود.

وی افزود: ۱۱ نفر از بیماران مرد و ۳ نفر زن بودند و بیشتر این افراد بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بودند.

صمدی بیان کرد: مورد خاص اهدای عضو در سال گذشته مربوط به پسربچه ۸ ساله بود که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده‌اش اعضای بدنش به چند بیمار بدحال در لیست انتظار زندگی و حیات دوباره بخشید.

به گفته وی، با وجود این که استان قم در سال گذشته از نظر اهدای عضو بر اساس میلیون نفر جمعیت، رتبه سوم را به دست آورده است اما فرهنگ اهدای عضو هنوز در این استان جا نیفتاده است.

وی معتقد است که پخش سریال‌هایی که زندگی پس از مرگ را نشان می‌دهد در کاهش اقبال خانواده‌ها به اهدای عضو تاثیر زیادی دارد.

صمدی افزود: خانواده بیماران مرگ مغزی با دیدن این سریال‌ها تصور می‌کنند این بیماران به چرخه حیات باز می‌گردند در حالی که این سریال درباره زندگی افرادی که به کما رفته‌اند تهیه شده است و بیماری که دچار مرگ مغزی شده امکان بازگشت ندارد.

کد خبر 602701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha