مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

شیوع بیماری کرونا باعث کاهش شدید آمار پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی استان لرستان شد. به طوری که سال 99 فقط 8 مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در لرستان انجام شد که چیزی حدود یک دهم بیماران مرگ مغزی در این استان است. این استان در سال 1400 دیگر اهدای عضو نداشته است.

اهدای عضو

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این‌باره توضیح داد: لرستان از سال‌ها پیش، پیشینه اهدای عضو داشت اما به صورت جامع نبود و بیشتر به صورت خودجوش از سوی کادر درمان اتفاق می‌افتاد. در طی 15 سال اخیر 54 اهدای عضو در لرستان انجام شده بود تا این‌که سال 98 دستورالعمل اجرای شیوه اهدای عضو سبک ایرانی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد و 270 نفر از اعضای کادر درمان لرستان در این زمینه آموزش دیدند.

فاطمه امانی افزود: با این اتفاق در طول 6 ماه آمار اهدای عضو در لرستان به 21 مورد رسید که در کل کشور رکورد محسوب می‌شد. اما با شیوع کرونا و شرایط وحشتناکی که لرستان تجربه کرد، ماجرای اهدای عضو هم زمین خورد و مواردی پیش آمد که خانواده فرد مرگ مغزی شده برای اهدا رضایت می‌دادند اما ابتلای بیمار به کرونا مانع از انجام اهدا می‌شود. به این ترتیب سال 99 فقط 8 مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در لرستان انجام شد که چیزی حدود یک دهم بیماران مرگ مغزی در این استان است. این استان در سال 1400 دیگر اهدای عضو نداشته است.

وی درباره اتفاقی که در لرستان خبری شد، گفت: چند شب پیش یک پسر جوان بیست و چند ساله دچار مرگ مغزی و در بیمارستان نورآباد بستری شد و خانواده به اهدای او رضایت دادند و مسئولان بیمارستان تصمیم گرفتند بدرقه باشکوهی برای این بیمار حین انتقال به تهران انجام دهند اما متاسفانه بیمار هنگام انتقال دچار ایست قلبی شد و جان باخت و شانس اهدا از دست رفت. با این وجود مسئولان بیمارستان نورآباد این جوان را به صورت باشکوه تا سردخانه بدرقه کردند.

کد خبر 602710

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha