مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) روز جمعه اعلام کرد نیمی از جمعیت این کشور دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی داده‌های CDC نشان می‌دهد که بیش از ۱۶۶.۴ میلیون یا ۵۰.۱ درصد از جمعیت آمریکا تا به حال یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. همچنین بر اساس این داده‌ها بیش از ۱۳۲ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند.

این شاخص چند روز پس از آن به دست می‌ةبد که CDC اعلام کرد نیمی از آمریکاییان بالای ۱۸ سال به طور کامل واکسینه شده‌اند.

آمریکا برای نخستین بار در ماه دسامبر(آذرماه) واکسن فایزر را و بعد واکسن‌های کرونای شرکت‌های مدرنا و جانسون اند جانسون را تایید کرد.

واکسن‌های که فایزر و مدرنا از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، به دو دوز نیاز دارند و واکسن جانسون اند جانسون تک‌دوزی است.

نیمی از آمریکاییان دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

تزریق این واکسن‌ها در ابتدا به کارکنان مراقبت بهداشتی، پاسخ‌دهندگان خط اول و سالمندان محدود بودند، اما از میانه ماه آوریل (اواخرفروردین) همه جمعیت بالای ۱۶ سال امکان واکسیناسیون پیدا کردند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در اوائل ماه مه (اوائل اردیبهشت) واکسن فایزر را برای همه افراد بالای ۱۲ سال تایید کرد.

کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واجد شرایط برای دریافت واکسن کرونا نیستند.

کارشناسان بهداشتی افزایش در پوشش واکسیناسیون در آمریکا را در چند هفته را گذشته را عامل احتمال کاهش عمده در موارد عفونت کرونا و مرگ ناشی از آن در سراسر این کشور می‌دانند.

با این وجود، رهبران سیاسی هشدار داده‌اند که کاهش در تقاضا برای واکسن می‌تواند بر این پیشرفت تاثیر بگذارد.

میانگین هفت‌روزه دوزهای تجویز شده واکسن‌های کرونا در آمریکا از اوج ۳.۳ میلیون در ۱۱ آوریل به ۱.۶ میلیون در ۲۱ مه کاهش یافته است.

رهبران دولت فدرال و دولت‌های ایالتی در آمریکا از همه آمریکاییان واجد شرایط خواسته‌اند که برای دریافت واکسن کرونای رایگان در زودترین زمان ممکن وقت بگیرند تا به کاهش موارد بیماری در این کشور کمک شود.

کد خبر 604212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha