سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم قابی برای جوانی روز دوشنبه 21 مرداد در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و از 25جوان موفق و 6 استاد و چهره فرهیخته کشور تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی خانه شهریاران جوان، در این مراسم که با حضور شهردار تهران برگزار شد از آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله مهدوی‌کنی، محمدحسن راستگو، مرضیه دباغ حدیدچی، طاهره صفارزاده و ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان پیران فرهیخته تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

دکتر محمدباقر قالیباف با اشاره به نقش مؤثر جوانان در انقلاب و دفاع مقدس، گفت: شهید حسن باقری فرمانده نیروی زمینی در آن سال‌ها تنها 26 سال داشته‌است و جوانان چه در عرصه فرماندهی و چه در عرصه شجاعت و دلاوری، بزرگترین افتخارات را آفریده‌اند. 

وی با تاکید بر حضور جوانان در عرصه‌های علمی، تصریح کرد: جوانان کشور توانسته‌اند در صحنه‌های علمی گوی سبقت را از دیگر سطوح سنی بربایند.

قالیباف در ادامه با اشاره به برگزاری آخرین نمایشگاه علمی که در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، خاطرنشان کرد: اکثر جوانانی که در این نمایشگاه شرکت کردند توانستند در بیشترین پروژه‌‌های علمی استعدادهای خود را نشان دهند.

وی با بیان این که نباید با نگاه شعاری و ابزاری از کنار جوانان رد شویم، تأکید کرد: نگاه دیگری که در جامعه وجود دارد نگاه آسیب‌شناسانه است و بیشتر با این دید به‌ جوان نگاه می‌کنیم بیشتر به جای اینکه به جنبه فرصت‌ها نگاه کنیم بزرگ‌ترها به جهت سنی با نگاه تهدیدآمیز به جوان توجه می‌کنیم.

مسعود صالحی مدیرعامل خانه شهریاران جوان در این مراسم افتخارآفرینی جوانان را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام در راستای بزرگداشت شخصیت علی اکبر (ع) به عنوان الگوی معنوی مناسب برای نسل جوان و برای برقراری ارتباط بهتر بین دو نسل برنامه ریزی گردید که از ماهها پیش اجرای آن آغاز شده است.

وی با اشاره به لزوم ارائه الگوهای مناسب به جوانان، اظهارداشت: با معرفی پیران فرهیخته انقلاب به منظور ارج نهادن به تلاشهای دوران جوانی آنان در تلاش برای معرفی الگوهای مناسب برای جوانان هستیم. لذا در راستای این امر، هیت داوران، 30 پیر فرهیخته را انتخاب و معرفی کردند. در جشنی که در دوم و سوم مردادماه در فرهنگسرای بهمن و با حضور جوانان تهرانی برگزار شد، از میان این 30 پیر فرهیخته با رأی جوانان تهرانی شش نفر انتخاب شدند.

وی با اشاره به سال نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: توجه به خلاقیت و نوآوری جوانان در زمینه‌های مختلف همواره مورد توجه بوده است. 25 جوان موفق نیز توسط هیئت داوران مستقل از نمایندگان متولی هر حوزه و بر اساس آئین نامه اجرایی انتخاب شده‌اند.

کد خبر 60460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز