همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حریم هوایی لبنان از سوی نیروی هوایی این رژیم زیر فشار فزاینده‌ای قرار دارد.

 

خبرگزاری اتریش از تل آویو گزارش کرد، امیر پرتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در برابر نمایندگان پارلمان این رژیم گفت که افسران فرانسوی نیروهای بین المللی مستقر در لبنان (یونیفیل) نسبت به احتمال شلیک نیروهای دفاع هوایی فرانسوی به هواپیماهای اسراییلی هشدار داده‌اند.

در همین حال، فواد سنیوره، نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلفنی با کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل از این که رژیم صهیونیستی دوباره به نقض حریم هوایی لبنان مبادرت می‌ورزد، شکایت کرده بود.

سنیوره تصریح کرد، نقض حریم هوایی اقدامی بر خلاف خواسته قطعنامه 1701 سازمان ملل است که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شده بود.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نقض حریم هوایی لبنان را تا زمانی که حزب‌الله لبنان دو سرباز به اسارت گرفته شده این رژیم را آزاد نکند، ادامه خواهد داد.

در همین حال، روزنامه "یدیوت آحرونوت" چاپ رژیم صهیونیستی نیز امروز گزارش کرد که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی به این رژیم پیشنهاد کرده‌اند در ازای صرف‌نظر کردن از نقض حریم هوایی، به اطلاعات جاسوسی آنها دسترسی داشته باشد،‌اما این رژیم چنین پیشنهادی را رد کرده است.

کد خبر 6052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز