نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهید بازار بورس آرامش پیدا کند، باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد. 

انتخابات 1400 - سعید جلیلی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سعید جلیلی در برنامه «رئیس جمهور و جوانان»، گفت: دوران نوجوانی و جوانی بنده با دوران دفاع مقدس همراه بود و خوشحالم که جوانان فعلی هم می‌توانند نقش مهمی برای آینده ایران داشته باشند.

همانطور که ما در عرصه‌های مختلف چون دفاع مقدس و انقلاب، جوانان را داشتیم و دشمنان دوست داشتند که دهه شصت تکرار نشود، در دهه ۹۰ هم جوانانی را داریم که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و «حججی‌ها» ظاهر شدند و در عرصه‌های علمی هم موفقیت‌های بزرگ داشتیم. 

وی بیان کرد: امیدوارم همچنان که در این چهل سال جوانان موتور حرکت کشور بودند، در آینده کشور هم این جوانان باشند که این مسیر را با قوت و شتاب ادامه می‌دهند. 

برنامه امروز نامزدها در صدا وسیما چیست؟ | یکشنبه ۱۶ خرداد

جلیلی: طرح مفصلی برای سفر داریم

عکس | سعید جلیلی با این خودرو به محل مناظره آمد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بازار سرمایه، بازاری است که باید به تولید کشور اضافه شود. اما در بازار سرمایه باید پول بیشتر از کالا تولید شود. متاسفانه پول کشور در ۴۷ سال گذشته نزدیک به ۴۲ هزار برابر شده است اما کالا و تولید ملی ۱.۷ برابر شده است و فاصله زیادی دارد و زمانی که پول آنقدر افزایش پیدا کند و تولید تا این حد افزایش پیدا نکند، مشکل به وجود می‌آید و راه‌حل ما افزایش تولید است

جلیلی تصریح کرد: زمانی که بازار سرمایه، به بازار سفته بازی و سوداگری تبدیل شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت و اگر می‌خواهید بازار بورس آرامش پیدا کند، باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد.

هنر رئیس‌جمهور باید این باشد که بتواند بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را با هم در این جهت هماهنگ کند و همچنین تدابیری اندیشیده شود تا اگر کسی در این عرصه وارد شد اطمینان داشته باشد و یکی از برنامه‌های ما این است که در سه ماه اول دولت آینده سازوکاری اندیشیده شود تا ریسک‌پذیری را برای سهامداران خود به حداقل برساند. 

جلیلی ادامه داد: عدالت و کاهش فاصله طبقاتی یکی از شعارهای انقلاب است و اگر می‌خواهید با فقر مبارزه کنید لازمه آن مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی است. باید در عرصه اقتصادی نگاهی وجود داشته باشد تا شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی شکل نگیرد اما متاسفانه می‌بینیم که ۵۰ درصد مردم اصلاً تسهیلات بانکی نمی‌گیرند و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد داده شده است.

کد خبر 605764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha