مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا گفت: این واکسن برای سنین ۱۸ تا ۸۰ سال قابل استفاده است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، احسان مصطفوی مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ کرونا تولید مشترک ایران و کوبا درباره آخرین اخبار روند تولید این واکسن بیان کرد: تزریق دوز دوم واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی در حال انجام است و تاکنون در ۶ شهر اصفهان، زنجان، همدان، بندرعباس، کرمان و یزد تزریق دوم آغاز شده است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه تزریق را در بابل و ساری هم آغاز خواهیم کرد و تا الان حدود ۱۱ هزار نفر از ۲۴هزارنفری که تزریق اول را انجام داده‌اند، دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده‌اند.

مصطفوی  با اشاره به ایمنی‌بخشی واکسن افزود: دو هفته بعد از تزریق دوم واکسن، بررسی اثربخشی واکسن شروع خواهد شد و نیاز است زمانی سپری شود که کارایی واکسن در کاهش موارد ابتلا سنجیده شود و بعد نتیجه در اختیار سازمان غذا و داروی کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: هر زمان که سازمان غذا و دارو صلاح دانست و مستندات را کافی دانست و واکسن را بی‌خطر و اثربخش تشخیص داد، آن زمان واکسن اجازه توزیع و عرضه در بازار را می‌گیرد.

مصطفوی افزود: گروه سنی که در این مطالعه شرکت کردند از  ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و نتیجه‌ مطالعه که مشخص شد، واکسن برای همین گروه سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 606387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha