چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد شمار موارد تجویز واکسن کرونا در این کشور به ۱۰ میلیون دوز رسیده و به این ترتیب گامی مهم به سوی هدف واکسینه کردن ۷۰ میلیون نفر در این کشور تا پایان سال میلادی جاری برداشته است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اسد عمر، وزیر مسئول عملیات کووید-۱۹ در پاکستان در مراسمی به مناسبت رسیدن به این شاخص در پایتخت این کشور در اسلام‌آباد گفت: «شکر خدا که به مرز تجویز ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا رسیده‌ایم.»

او گفت: «هدف ما واکسینه کردن تا ۷۰ میلیون نفر تا پایان سال» از کل جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری بزرگسال واجد شرایط واکسیناسیون در این کشور است.

پاکستان در ابتدا با تاخیر در واکسیناسیون و کمبود عرضه واکسن مواجه بود، اما از اواخر ماه گذشته میلادی کارزار واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد.

پاکستان عمدتا برای تهیه واکسن به کشور متحدش چین متکی است که سه واکسن از شش واکسن تاییدشده در پاکستان از آن تهیه می‌شود: واکسن‌های سینوفارم، سینوواک و کان‌سینوبایو.

عفونت‌های کرونا در ماه‌های اخیر در پاکستان اوج گرفت، اما اخیرا فروکش شیروع بیماری آغاز شده است. پاکستان تا به حال ۹۳۶۱۳۱ مورد عفونت و ۲۱۴۵۳ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

پاکستان روز چهارشنبه ۱۱۱۸ عفونت جدید و ۷۷ مرگ ناشی از آن گزارش کرد.

 پاکستان بیش از ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا از طریق اهدا و خرید تامین است  و همچنین تولید واکسن تک‌دوزی چینی «کان‌سینوبایو» (CanSinoBio) را شروع کرده است که امید می‌رود ماهانه ۳ میلیون دوز واکسن تولید کند.

وزیر پاکستانی از مردم خواست واکسن‌های کرونایشان را بزنند و به بازگشت زندگی طبیعی و کسب‌وکارها کمک کنند.

او گفت: «هر چه سریع واکسینه شویم، زودتر از این پاندمی خلاص می‌شویم.»

کد خبر 606524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha