استاندار سمنان اقدام برای تغییر کاربری فضای سبز در سراسر این استان را خط قرمز توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی به بهانه اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای نباید به فضای سبز و عرصه‌های طبیعی تجاوز شود.

بوستان جنگلی سوکان سمنان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا آشناگر به مناسبت هفته محیط زیست و با تأکید بر لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست در همه حوزه‌های جامعه اظهار کرد: این که به بهانه انجام پروژه‌های عمرانی و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی فضای سبز و منابع طبیعی تخریب شود خیانت به مردم و نسل‌های بعدی جامعه است.

وی با بیان این که سیمای بکر عرصه‌های محیط زیستی و منابع طبیعی موجود نباید با هدف و به بهانه گسترش زیرساخت‌های شهری و خدماتی تخریب شود، تصریح کرد: فضای سبز و حفاظت از آن خط قرمز در تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در سمنان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی شهرها دیده می‌شود که شهرداری‌ها برای سب درآمد اقدام به فروش کاربری‌ها می‌کنند که با این اقدام خساراتی به محیط زیست وارد می‌شود. انتظار می‌رود که همه مسئولان شهرستان‌ها نسبت به این اقدامات حساسیت بیشتری داشته باشند و جلوگیری کنند.

آشناگر بروز هرگونه تخلف مرتبط با تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی و محیط زیستی و فضای سبز در این استان را متوجه کارگروه امور زیربنایی دانست و گفت: این کارگروه به هیچ وجه نباید مجوز تغییر کاربری‌هایی که به زیان منابع طبیعی و محیط زیست را صادر کند و در صورتی که هرگونه تخلفی در این زمینه دیده شود مسئولیت قانون‌شکنی بر عهده کارگروه امور زیربنایی است.

وی افزود: در عین حال انتظار می‌رود که فرآیند صدور مجوز برای اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی که مقررات محیط زیستی در آن‌ها رعایت می‌شود برای افزایش انگیزه اجرای این پروژه‌ها در مجریان و سرمایه‌گذاران سرعت گیرد.

کد خبر 606877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha