همشهری انلاین: انجمن دفاع از حیوانات و محیط زیست در ایتالیا از پاپ بندیکت خواست استفاده از خز حیوانات را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری رویترز انجمن دفاع از حیوانات و محیط زیست ایتالیا طومار آنلاینی را با تقریبا 1900 امضا ایجاد کرده است که از پاپ زاده آلمان می‌خواهد از پوشیدن خز حیوانات صرفنظر کند.

 روزنامه کوریر دلا سرا اخیرا عکس‌‌‌هایی از پاپ بندیکت و پاپ قبلی، ژان پل سیزدهم منتشر کرده بود که آنها را با کلاه‌ها و رداهایی تزئین‌شده با پوست قاقم نشان می‌داد.

خز زمستانی قاقم قرن‌ها در اروپا برای تزئین تاج‌ها، کلاه‌ها و شنل‌های رسمی پادشاهان، اشراف، قضات و پاپ‌ها  مورد استفاده بوده است.

این طومار برای پذیرش این درخواست به شهرت پاپ به حیوان‌دوستی متوسل شده است، شهرتی که حتی باعث شده است یک زندگینامه تایید شده او از زبان یک گربه بیان شود.

این زندگینامه که سال گذشته با عنوان "چیکو و جوزف" منتشر شده است از زبان گربه‌ای واقعی به نام چیکو بیان می‌شود که در هنگامی که او در موطنش آلمان با نام اسقف جوزف راتزینگر زندگی می‌کرد، همدمش بود.

 این گربه به مستخدمان خانه‌ای تعلق داشت که راتزینگر پیش از آمدنش به رم در سال 1981 در آن زندگی می‌کرد. هنگامی که به مقام اسقفی در رم رسید، با گربه دیگری دوست شد که آن را در خیابان یافته بود و تا هنگامی که به مقام پاپی رسید از آن مراقبت می‌کرد.

کد خبر 60691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز