شمار موارد عفونت با کروناویروس بر اساس آخرین داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز از مرز ۱۷۵ میلیون مورد عبور کرده است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی این رقم سرسام‌آور که میلیون‌ها بیشتر از کل جمعیت روسیه است، هنوز رقم واقعی موارد عفونت را نشان نمی‌دهد و به علت دسترسی محدود به آزمایش و بی‌علامت بودن بسیار از موارد عفونت رقم واقعی بسیار بالاتر از این است.

در همین ال در حالیکه با اینکه واکسیناسیون عمومی در آمریکا این امید را به وجود آورده است که این کشور با کمترین میزان روزانه کووید-۱۹ در ماه‌های اخیر وارد تابستان شود، شمار تلفات ناشی از این بیماری در آمریکا در آمریکا در آستانه گذشتن از ۶۰۰۰۰۰ تن است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) این هفته اعلام کرد شمار موارد کرونا و مرگ‌های ناشی از آن به پایین‌ترین میزان در تقریبا یک سال گذشته رسیده است. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که هم افراد واکسینه‌شده و هم افراد واکسینه‌نشده باید همچنان احتیاطات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که گونه آلفای کروناویروس (که در ابتدا در انگلیس شناسایی شد) و گونه دلتای آن (که در ابتدا در هند شناسایی شد) به سرعت در حال گسترش در سراسر این کشور هستند.

فاوچی گفت: «ما نمی‌خواهیم مشکلاتی که در حال حاضر درانگلیس در حال رخ دادن است، در آمریکا هم رخ دهد، یعنی یک گونه جهش‌یافته‌ دردسرآفرین به گونه ویروسی غالب بدل شود.»

به گفته فاوچی، گونه دلتا در حال حاضر حدود ۶ درصد موارد عفونت در آمریکا را تشکیل می‌دهد. اما داده‌ها نشان می‌دهند که واکسن فایزر تا حدی بر ضد این گونه جهش‌یافته موثر است.

در تحولی دیگر، مقامات ناظر دارویی در چین روز جمعه اعلام کرند که دومین واکسن کرونا در این کشور را برای مصرف در کودکان ۳ تا ۱۷ ساله تایید کرده‌اند. هدف چین است که تا پایان سال جاری پوشش واکسیناسیون در این کشور را به ۸۰ درصد برساند و بنابراین ممکن است در مرحله بعدی واکسیناسیون کودکان هم آغاز شود.

شرکت آمریکایی مدرنا نیز این هفته اعلام کرد که برای دادن واکسن کرونایش به کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله تقاضای مجوز مصرف اضطراری کرده است.

شمار موارد ثابت‌شده کرونا در آمریکا اکنون دست کم ۳۳۴۳۸۰۰۰ و شمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ دست کم ۵۹۹۰۰۰ مورد است.

کد خبر 607045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha