یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

دوچرخه: طبق نظر نوجوانان، دو شعر با کسب رأی مساوی (30درصد کل رای‌ها) به طور مشترک به عنوان ماه‌ترین شعر ماه خرداد برگزیده شدند:

   «نوبت عاشقی» سرودۀ بیوک ملکی و «پیش‌غذای تابستانی» سرودۀ عباس تربن.

   ضمن یادآوری این نکته که برای شرکت در انتخاب ماه‌ترین شعر ماه تیر و مرداد تا پانزدهم شهریور فرصت دارید، نظر بعضی از نوجوانان را دربارۀ دو شعر منتخب خرداد می‌خوانید.

   * دربارۀ شعر «نوبت عاشقی»: شاعر  از اسطوره‌های عشق و افسانه‌های ایرانیان برای بیان عشق خود استفاده کرده است.  (طیبه کرانی از تهران) و توانسته با چند جملۀ کوتاه، منظور خود را به سادگی و زیبایی بیان کند. (فریبا امینی از تهران). موضوع آشنای منع‌کردن عاشق از عشق، توسط کسانی که خود، روزگاری عاشق بوده‌اند، به زیبایی به تصویر کشیده شده است. (سمانه مالمیر از قم) این شعر روان است و بر دل می‌نشیند؛ هرچه گشتم، صفتی بهتر از این پیدا نکردم. (فرشته سلیمانی از تهران) و من آن را به خاطر حس صمیمی دوست‌داشتنی‌ای که به مخاطب می‌دهد، انتخاب می‌کنم. (شقایق بهرامی از تهران). درضمن «نوبت عاشقی» اسم مناسبی برای یک شعر است. (سیده منور ثامنی از رشت)

   * درباره شعر «پیش‌غذای تابستانی»:  این شعر به خوبی توانسته گرما و آفتاب و بی‌حوصلگی روزهای آخر خرداد و تابستان را نشان بدهد؛ ولی درکل کمی طولانی است. (رعنا دلاکه از تهران) . تشبیهات بجای شعر و همچنین جان‌بخشیدن به چیزهایی که در اطرافمان وجود دارند مثل آفتاب، سایه،‌اتاق و… زیباست. (معصومه رسولی از زنجان). توصیف های ریز و استفاده از جمله هایی که معنای دوپهلو دارند مثل «جیک گنجشک‌ها درنمی‌آید» و «کوتاه آمدن سایه‌ها» زیبایی و جذابیت فراوانی به شعر  بخشیده است (نیلوفر نیک‌بنیاد از تهران). شاعر توانسته گرمای تابستان و خنکای حوض را که در تضاد با هم هستند، توصیف کند. با این که شعر، بسیار طولانی است، اما آهنگین‌بودن خود را حفظ کرده است. (یکتا عرفانی‌فرد از تهران)

کد خبر 60876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز