سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص چگونگی شرکت کردن مبتلایان کرونا به کرونا در کنکور توضیح داد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص جزئیات تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان کنکور مبتلا به بیماری کرونا اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری  یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بر این اساس، متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت قطعی تایید شده است از روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد تا ۱۴ تیر با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

به گفته زرین‌آمیزی، متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند، براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا می‌شوند و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین‌شده در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون نیز تاکید کرد: متقاضیان این آزمون لازم است از روز دوشنبه مورخ ۳۱ خرداد به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه و به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

زرین‌آمیزی به تشریح جزئیات دستورالعمل بهداشتی برگزاری کنکور پرداخت و اظهار کرد: بر این اساس، داوطلبان از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی حین آزمون جدا خودداری و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: داوطلبان باید در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند و در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود، با دقت گوش ­و به آن عمل کنند و سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره دربها و شیرآلات سرویس بهداشتی و ... خودداری و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

نحوه برگزاری آزمون در شهرهای قرمز

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگویی با ایرنا نیز از افزایش تعداد شهرستان‌های برگزاری آزمون سراسری به ۴۱۴ شهرستان خبر داد و گفت: تعداد حوزه های برگزاری آزمون سراسری از ۳۹۲ شهرستان در سال گذشته به ۴۱۴ شهرستان در سال جاری افزایش یافته است.

زرین‌آمیزی به فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی داوطلبان اشاره کرد و گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی بین صندلی هر داوطلب هم در حوزه های برگزاری آزمون ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی درباره برگزاری آزمون سراسری در شهرهای قرمز هم اظهار کرد: آزمون سراسری در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود. علاوه بر این به شهرهای قرمز اعلام شده که در داخل این شهرها، برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهر، حوزه‌های برگزاری آزمون در خود محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

زرین‌آمیزی همچنین از دستور اعزام یک دستگاه آمبولانس به همه حوزه های برگزاری آزمون خبر داد و افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه آمبولانس در همه حوزه های کنکور با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان ها اعزام می شود. همچنین نیروهای خِبره و کارشناس بهداشت در همه حوزه های آزمون حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با فرمانداری‌ها و استانداری‌ها برای استفاده از تمام قوا و نیرو برای برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ مکاتبه به عمل آمده است و همه ظرفیت وزارتخانه‌های بهداشت،‌ علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این آزمون استفاده می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور این را هم گفت که آزمون سراسری امسال در مصلای تهران برگزار نمی‌شود.

بنا بر این گزارش، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار می شود. توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

کد خبر 608815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهداد AU ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 1
    یعنی چی؟؟؟؟کنکور رو به تعویق بندازین مگه ما بچه های جنوب ادم نیستیم مگه نمیبینید که کرونای هندی داره جنوب کشور بیداد میکنه؟؟؟؟چرا تعویق نمیدید؟؟؟ من مگه جونمو از سر راه اوردم
    • فرشاد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 2
      منم باهات موافقم پشت سر هم هی امتحان هی امتحان هی امتحان
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    خب شما ک انقدر باهوش بودید ارشد و وکالت هم برگزار میکرد دیگه!فقط سراسری کرونا نمیگیره!
  • پرنیان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    فاصله صندلی ها اصلا این فاصله نیست فقط برای اینکه کنکور در تاریخ مقرر برگزار بشه این صحبت ها گفته میشه ولی در عمل پارسال این اتفاق نیفتاد