آزمایش کرونای تصویربرداری که هیأت عالی‌رتبه افغانستان را در سفر به واشنگتن همراهی می‌کرد، مثبت اعلام شده است.

اشرف غنی عبدالله و بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشته این تصویربردار در جلسه‌ای که با رهبران کنگره ایالات متحده آمریکا برگزار شده بود، حضور نداشت اما در نشست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا شرکت کرده بود.

یک منبع از کنگره به خبرگزاری رویترز گفته: "درک ما این بود که همه اعضای هیئت واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند".

وزارت خارجه افغانستان نیز بامداد امروز اعلام کرد که چند تن از اعضای هیأت عالی‌رتبه افغانستان به دلیل قرار گرفتن در معرض فردی مبتلا به کوید۱۹، از شرکت در اجلاس روسای جمهور آمریکا و افغانستان اجتناب کرده ‎اند.

بر اساس این اعلامیه محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان و متین بیگ، مشاور رئیس جمهوری افغانستان با این تصویربردار تماس داشته‌اند.

وزارت خارجه گفته نتایج آزمایش همه اعضای هیأت افغانستان منفی است، اما برای احتیاط و بنا بر سفارش مقامات بهداشتی، تنها آن شمار از اعضای هیأت در مجالس رسمی حضور خواهند یافت که با فرد مبتلا به کرونا تماس نداشته و دو دوز واکسین‌شان را تکمیل کرده‌اند.

غنی و هیأت همراهش از جمله عبدالله عبدالله، رئیس‌شورای مصالحه ملی در جریان این سفر با جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا، اعضای کنگره و سنا، مقامات عالی رتبه دولتی و شخصیت‌های تاثیرگذار آمریکا دیدارهای جداگانه داشتند.

کد خبر 610284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha