مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت بیش از ۵۰۰ تن گیلاس از باغ‌های استان خبر داد.

برداشت گیلاس

منوچهر پارسافر با بیان اینکه سال جاری بیش از ۵۲۵ تن محصول گیلاس از سطح ۲۰۳ هکتار از باغ‌ها استان برداشت شد به همشهری آنلاین گفت: ارزش اقتصادی محصول تولیدی گیلان بیش از ۱۱۵  میلیارد ریال برآورد می‌شود. محصول تولید گیلان صرفا برای مصرف داخلی و استان‌های همسایه کفایت می‌کند و هنوز به قابلیت صادراتی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغ‌های گیلان در شهرستان‌های تالش، رودبار، آستارا، رضوانشهر و سیاهکل است افزود: حدود ۵۰۰ باغدار در این مناطق از تولید کنندگان عمده گیلاس هستند.

پارسافر با تاکید به اینکه میزان مساحت باغ‌های گیلاس استان چندان وسیع نیست از حمایت جهاد کشاورزی در توسعه باغ در اراضی پایین دست کوهستانی و جلگه ای که قابلیت سازگاری و تغییر کشت دارند خبر داد و اضافه کرد: شهرستان تالش بیشترین اراضی و ظرفیت را برای توسعه باغ گیلاس دارد و باغدارانی که قصد توسعه باغ خود را دارند می‌توانند از یارانه نهال جهاد کشاورزی و منابع اعتباری بانک‌ها در این بخش استفاده کنند. محدودیتی در این بخش برای توسعه سطح زیر کشت و افزایش تولید نداریم.

وی با اشاره به تولید محصول محلی گیلاس و رقم گیلاس مشهد در استان افزود: امسال بیشترین محصول برداشت شده از رقم محلی باغ‌های تالش بوده است. خرداد و تیر فصل برداشت گیلاس در استان گیلان است.

کد خبر 612110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha