رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار بستری‌های روزانه کرونا در این استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست ستاد کرونا استان بوشهر گفت: این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان‌ هرمزگان در شرایط حاد قرار دارد.

کشمیری ادامه داد: شمار بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

وی بیان کرد: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده و به طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

کشمیری تاکید کرد: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و 4 شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی و هرگونه عادی انگاری را رها کنند.

کشمیری گفت: در زمان حاضر میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید این شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را با دقت مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 612146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha