رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازهمکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی گیلان در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها و انتقال فناورانه دانش در درمان پیشرفته انواع سرطان‌ها خبر داد.

علوم پزشکی گیلان

«ارسلان سالاری» با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاد دانشگاهی در پژوهش‌ها و درمان بیماران خاص و سرطانی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی را مشروط به اینکه خدمات ارائه‌شده به مردم صرفاً دولتی باشد را فراهم می‌کند.

در همین زمینه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همشهری آنلاین گفت: سرطان سینه و روده بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری‌های سرطانی استان را به خود اختصاص داده است.

«انوش دهنادی مقدم» افزود: گیلان از وضعیت خوبی در تشخیص و درمان بیماران سرطانی برخوردار است و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت سرپایی و بستری به ارائه خدمات مشغولند.

وی افزود: گیلان از لحاظ برخورداری از امکانات و مرکز درمانی در بیماری‌های سرطانی در رده‌های بالای کشور قرار دارد و دو مرکز تشخیص سرطان در این استان در حال فعالیت هستند.

 دهنادی مقدم اضافه کرد: درحال حاضر در بخش جراحی مراکز درمانی رشت و شهرستان‌های استان، عمل جراحی سرطان انجام می شود و در حوزه شیمی درمانی نیز در بیمارستان رازی بخش‌های بستری وسرپایی و نیز در کلینیک بعثت رشت به طور سرپایی شیمی درمانی انجام می‌شود. در رادیوتراپی نیز بخشهای دولتی و خصوصی فعالیت دارند و مشکلی در مرکز استان نداریم.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: به دنبال توسعه خدمات  شیمی درمانی و رادیو تراپی در برخی از دیگر شهرستان‌های گیلان هستیم.

کد خبر 612393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha