چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه سیاسی: جمعه 28 مهر ملت ایران همگام با سایر مسلمانان جهان در تهران و سایر شهرهای ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و کشتارهای هفته اخیر رژیم صهیونیستی در این منطقه اعلام خواهند کرد.

همزمان با دعوت اشخاص، سازمانها، تشکل‌ها و گروههای مختلف سیاسی و مذهبی از مردم برای حضور در این مراسم،  شورای هماهنگی سازمان تبلیغات با صدور بیانیه‌ای مسیرهای راهپیمایی در تهران را اعلام کرد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: مردم فهیم و هوشیار تهران با حضور مثال‌زدنی خود به عنوان پایتخت ام‌القرای اسلام و سمبل ظلم ستیزی بیش از پیش در این مسیر هر چه مستحکم‌تر گام برداشته و فریاد مظلومیت و حقانیت ملتی ستمدیده را به گوش جهانیان می‌رسانند.
در تهران این مراسم از ساعت 10 صبح روز جمعه آغاز شده و مردم در ادامه راهپیمایی به سمت مصلای نماز جمعه تهران (دانشگاه تهران) حرکت خواهند کرد. در پایان این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای هفتگانه راهپیمایی روز جهان قدس در تهران را به شرح زیر اعلام می‌دارد:
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان قلعه مرغی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره سه: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره چهار: مسجد امام زمان(عج)، تقاطع خیابان بهبودی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره پنج: مسجد نور، میدان جهاد (فاطمی)، خیابان فلسطین، میدان فلسطین، خیابان آیت‌الله طالقانی، دانشگاه تهران.
مسیر شماره شش: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره هفت: مسجد الجواد(ع)، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

فراخوان سازمانها، نهادها و تشکل‌های مختلف
برخی دیگر از وزارتخانه‌ها، نهادها، تشکل‌ها و ارگانهای مختلف دیروز هم مسلمانان جهان و به ویژه ملت ایران را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم ایران اسلامی دعوت کرد با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با سایر مسلمانان جهان، وحدت و همبستگی جهان اسلام را برای آزادی قدس شریف به نمایش بگذارند.
نیروی مقاومت بسیج نیز در بیانیه خود با عنوان کردن دروغ و ساختگی بودن داستان هولوکاست که منجر به اشغال ظالمانه سرزمین مقدس فلسطین به همراه سکوت و یا هم پیالگی برخی از سران کشورهای عربی شد و موجب پدید آمدن غده ای سرطانی در بخش وسیعی از جهان اسلام گردید، آورده است:  در عین حال بیداری ملت‌ها خصوصا بیداری اسلامی هر روز در حال رشد است.
جامعه روحانیت مبارز نیز ضمن دعوت از مردم قهرمان ایران برای حضور میلیونی در روز قدس تاکید کرد:  دشمن سرتا پا مسلح که با رعب و وحشت هیولای شکست ناپذیری را از خود عرضه کرده بود و با این پشتوانه توخالی سران کشورهای مسلمان را یکی پس از دیگری وادار به صلح و سازش کرده بود تا آنجا که در داخل کشور عزیز اسلامی ایران هم عده‌ای نغمه صلح و سازش با اسرائیل و دفاع از سازشکاران را سر داده بودند.
قوه قضائیه ،سازمان ملی جوانان ،خانه کشاورز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، فرهیختگان، اندیشمندان و دانشگاهیان کشورهای اسلامی، جمعیت مستقل ایران اسلامی، ائتلاف چکاد آزاد اندیشان، استانداری تهران، جامعه اسلامی کارگران کشور و انجمن کلیمیان ایران از دیگر تشکل‌هایی هستند که روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی مردم را به حضور در راهپیمایی دعوت کردند.

کد خبر 6139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز