امشب ۳بازی از هفته بیست و هفتم لیگ برگزار و چهره دومین تیم سقوط کننده کمی روشن‌تر می‌شود.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران امشب پیگیری می‌شود و با انجام ۳بازی باقیمانده از هفته بیست‌وهفتم تنها ۳هفته دیگر تا پایان این لیگ باقی ‌می‌ماند. هفته بیست‌وهفتم روز شنبه همین هفته آغاز شد و تقریبا تمام تیم‌های بالای جدول در آن روز به میدان رفتند. ۳بازی باقیمانده از این هفته، بیشتر مربوط به تیم‌های انتهای جدول است و در معادلات سقوط دومین تیم به لیگ‌یک نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. درحالی‌که بازی‌های شنبه سقوط ماشین‌سازی را به‌طور صد درصد قطعی کرده است، بازی‌های امشب در راه معرفی دومین تیم سقوط کننده تأثیر زیادی خواهند داشت. اگرچه محتمل‌ترین گزینه برای سقوط، تیم سایپا است که شنبه بازی خودش را انجام داده و امشب منتظر لغزش رقباست.

نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن

در بازی‌های شنبه ماشین‌سازی به فولاد باخت و در رتبه آخر جدول ۱۴ امتیازی باقی ماند. به این ترتیب رتبه شانزدهم این تیم در پایان مسابقات هم کاملا قطعی شد. اما برای نشستن روی پله پانزدهم (در واقع برای فرار از این پله) رقابت نزدیکی بین ذوب‌آهن و سایپا در جریان است. بعد از اینکه برد ۳ بر صفر سایپا مقابل پیکان پس گرفته شد، سایپا و ذوب‌آهن هم‌امتیاز شدند و الان هر دو ۲۳ امتیاز دارند اما سایپا به‌خاطر تفاضل گل کمتر پانزدهم است. تیم فراز کمالوند بازی این هفته‌اش را به استقلال باخت و امشب نوبت ذوب‌آهن است تا در زمین نفت مسجدسلیمان شانس خودش را برای کسب امتیاز و فاصله گرفتن از سایپا دنبال کند. نکته امیدوارکننده برای ذوب این است که نفت مسجدسلیمان با ۱۷ گل زده صاحب ضعیف‌ترین خط حمله لیگ (به همراه سایپا) است و از ۴بازی اخیر هم فقط یک امتیاز گرفته است. البته خود ذوب‌آهن هم از ۴بازی اخیرش فقط ۲ امتیاز گرفته و شرایط چندان خوبی ندارد. یک مساوی بی‌سروصدا و کسب یک امتیاز از این بازی هم می‌تواند تیم قعرنشین اصفهانی را راضی به خانه برگرداند.

نساجی - پدیده

نساجی هنوز خطر سقوط را احساس می‌کند و پدیده در بالای جدول به‌دنبال کسب رتبه چهارم است. همین دو انگیزه برای بالا رفتن حساسیت این مسابقه کفایت می‌کند. نساجی که با ساکت الهامی خیلی خوب نتیجه گرفته و از قعر جدول کنده شده، در ۲هفته اخیر کمی از فرم عالی‌اش دور شده و فقط یک امتیاز دشت کرده است. الهامی از ۷مسابقه اولش ۱۵ امتیاز گرفت و به میانگین امتیاز بالای۲ رسید؛ معدلی که با آن می‌توان قهرمان لیگ شد! اما او از ۲مسابقه اخیر با پیکان و نفت آبادان فقط یک امتیاز گرفته و بازی خانگی با پدیده فرصتی برای دورتر شدن از منطقه خطرناکی است که سایپا و ذوب‌آهن در آن زندگی می‌کنند. نساجی فقط ۳ امتیاز با این منطقه مخوف فاصله دارد. اما در مقابل، پدیده فرم بسیار خوبی در یک‌ماه اخیر داشته و با ۳پیروزی متوالی به این بازی رسیده است. شاگردان مهدی رحمتی با این بردها حتی مدعی کسب سهمیه آسیایی هم هستند. پدیده درصورت بردن نساجی می‌تواند به یکباره از گل‌گهر، تراکتور و فولاد سبقت بگیرد و به رتبه چهارم برسد.

مس رفسنجان- پیکان

کم‌اثرترین بازی امشب و مسابقه‌ای که تقریبا می‌توان گفت هر دو تیم حاضر در آن نه ترس سقوط دارند و نه شانسی برای بالانشینی در جدول. البته پیکان بعد از آنکه ۳ امتیاز بازی‌اش با سایپا را پس گرفت کمی به نیمه بالای جدول نزدیک شد و امشب درصورت کسب ۳ امتیاز می‌تواند به رتبه ششم یا هفتم برسد. اما مس رفسنجان تیمی است که نه ترس از سقوط دارد و نه شانسی برای اینکه نیمه پایین جدول را ترک کند. این تیم در نخستین فصل حضور در لیگ برتر با یک رتبه دورقمی اما امن به‌کار خود خاتمه خواهد داد. تیم محمد ربیعی ۵بازی از ۶بازی اخیرش را باخته است.

کد خبر 614025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha