حملات نتانیاهو به کابینه بنت روز به روز شدت بیشتری پیدا می‌کند؛ دعوای این بار بر سر بادیه نشینان صحرای نقب است.

نتانياهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اورشلیم پست، نتانیاهو، نفتالی بنت را «تسلیم» منصور عباس دانست و گفت «اگر منصور عباس از او بخواهد که روی یک پا بایستد، کف بزند و دستهایش را روی سر بگذارد، بنت این کار را می‌کند. بنت نخست وزیری ضعیف و باج‌ده است.»

این اظهارات تند نخست وزیر پیشین رژیم غاصب، بنیامین نتانیاهو، به جانشین خود در جلسه فراکسیون لیکود مطرح شد و بنت را به دلیل تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حزب رعام (فهرست متحده عربی) در یک بحران ائتلافی زیر سوال برد. 
 
رعام تهدید کرده بود که حمایت خود از ائتلاف را در روز یکشنبه متوقف خواهد کرد و در نتیجه بنت با خواسته‌های این حزب موافقت کرد.
 
اشاره نتانیاهو به خواسته منصور عباس برای در اختیار داشتن صحرای نقب توسط بادیه نشینان قدیمی و توسعه اقتصادی-اجتماعی در این منطقه است که با نظر مثبت بنت انجام شد.
 
نتانیاهو با تاکید بر این که بنت فقط شش کرسی کنست را در اختیار دارد افزود این واقعیت باعث قدرت گرفتن احزاب ضد صهیونیست خواهد شد.

بنت نیز ساکت نبود و در پاسخ به نتانیاهو در پلنوم کنست گفت که این نتانیاهو است که با عباس روابط پنهانی برقرار می‌کند زیرا در موضع ضعف قرار دارد.
 
بنت گفت: «ملاقات با عباس و پنهان کردنش نشانه مرد بودن نیست. من در تاریکی اقدام نمی‌کنم.» او با استناد به تصاویر این صحرا طی دوازده سال حاکمیت نتانیاهو گفت این حزب لیکود است که روستاهایی برای بادیه نشینان ساخته است.
 
عباس نیز گفت که نتانیاهو است که با او رابطه برقرار کرده و وعده مبالغ زیادی را داده اما اکنون «ناگهان به دیگران حمله می‌کند.» 
 
ولید طاها، رئیس فراکسیون رعام، نیز اعلام کرد که «در روزهای آینده شاهد تصمیمات قابل توجهی در مورد بسیاری از مسائل مربوط به جامعه عرب خواهیم بود.»

نتانیاهو از زمان پیروزی ائتلاف وحدت در رژیم صهیونیستی و برکناری از قدرت پس از ۱۲ سال حملات تندی را نسبت به قدرت حاکم انجام داده که یادآور رفتار ترامپ پس از شکست در انتخابات آمریکاست.

کد خبر 614063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha