یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دختر مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در خاطراتش از جنون پیشرفته مادر 83 ساله‌اش نوشته است.

خبرگزاری اتریش از لندن گزارش داد، در کتاب کارول تاچر (Carol Thatcher) آمده است: «من همیشه فکر می‌کردم او پیر نمی‌شود، زمان بر او اثر نمی‌گذارد و صد در صد آهنین است.»

وی ادامه می‌دهد از اندکی پیش به این سو او نه تنها باید هر چیز را دو بار به مادرش بگوید، بلکه اکنون «مامان سوال‌های تکراری را بارها و بارها می‌پرسد.»

کارول می‌افزاید که مادرش حتی فراموش کرده است دنیس، شوهرش در سال 2003 مرده است. «من باید این خبر بد را هر بار به او اعلام کنم.»

کارول تاچر می‌نویسد در روزهای بد مادرش دیگر نمی‌تواند جملات خود را به پایان ببرد، حتی اوقاتی هست که او نمی‌تواند حضور ذهن داشته باشد، به ویژه اینکه دورانی را در داونینگ استریت گذرانده است.

خصوصی‌سازی بسیاری از شرکت‌های دولتی
«بانوی آهنین» محافظه‌کاران در سال‌های 1979 تا 1990 میلادی بانوی اول در راس حکومت بریتانیا قرار داشت. او یک اصلاحگر لیبرال اقتصادی بود که مصالحه نمی‌کرد.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس موجب خصوصی‌سازی در بسیاری از شرکت‌های دولتی این کشور شد. او در پایان دوره نخست‌وزیری‌اش به خاطر مقاومت در برابر همکاری با اروپا با انتقادهای بسیاری مواجه شد به طوری که مجبور شد قدرت را واگذار کند.

رییس پیشین دولت انگلیس در سال‌های گذشته با حملات عصبی بسیاری مواجه بوده است. از سال 2002 تاچر به دستور پزشکش در محافل عمومی پرجمعیت حاضر نمی‌شود.

کد خبر 61445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز