مسلمانان کانادا در آستانه نشست ملی مبارزه با اسلام هراسی خواهان دریافت حمایت‌های قانونی و ضدنژادپرستانه شدند.

مسلمانان کانادا

به گزارش همشهری آنلاین، کانادا به عنوان کشوری که پذیرای مهاجران نخبه و سرمایه‌داران زیادی از میان کشورهای اسلامی است متاسفانه با موجی از حملات ناشی از اسلام هراسی روبرو است.

همین واقعیت تلخ گروه‌های فعال از میان مسلمان کانادا را بر آن داشته تا اقدامی عملی برای مقابله با اسلام هراسی انجام دهند زیرا موجی از نگرانی در میان ایشان و پس از حملات مرگبار و حوادث نفرت‌انگیز در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

از جمله این اقدامات ورود شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) به تدوین استراتژی ضد اسلام هراسی فدرال تا پایان سال و تأمین بودجه برای کمک به حمایت از قربانیان جنایاتی است که با انگیزه نفرت رخ داده است.

سیاستمداران این کشور در سخنرانی‌های خود بسیار از همبستگی با مسلمانان و محکومیت اسلام هراسی صحبت می‌کنند اما شورا خواستار تقویت اراده مبارزه با نژادپرسی در استان‌های مختلف این کشور پهناور شده است.

پیشنهادات این شورا شامل ۶۱ بند است که با توجه به اجلاسی که امروز در مبارزه با اسلام هراسی و با حمایت نمایندگان پارلمان کانادا تشکیل خواهد شد تهیه شده است.

اقدامات ضدنژادپرستانه و محکومیت اسلام هراسی پس از حمله مرگباری که در انتاریو، منجر به کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان شد قوت گرفته است.

و این تنها یک نمونه از حملاتی است که اکنون و با فعالیت گروه‌های مسلمان از طرف مسئولان محکوم می‌شوند؛ سرایدار مسجدی در انتاریو نیز چند ماه قبل و با ضربات متعدد چاقو کشته شد.

اخیرا نیز مسجدی در استان انتاریو، تخریب شد؛ همچنین یک مادر و دختر مسلمان در همیلتون ، شهر دیگری در غرب تورنتو، توسط راننده‌ای تهدید شده و با الفاظ زشتی خطاب قرار گرفتند.

زنان مسلمان نیز خواستار دریافت حمایت فوری و قانونی در برابر حملات لفظی و جسمی‌ای شده‌اند که باعث عدم احساس امنیت ایشان شده است.

کد خبر 615752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha