مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها می‌توانند به شکل مجازی و ثبت‌نام در سامانه از خدمات «حمل و نقل سرویس‌های دانش‌آموزی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

سرویس مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: متناسب با متقاضیان سرویس حمل و نقل در مدارس، قرارداد مشروط منعقد و مقرر شد خانواده‌ها قادر به استفاده از ظرفیت خدمات حمل و نقل به شیوه اینترنتی باشند.

عباسپور گفت: خانواده‌ها می‌توانند به شکل مجازی و ثبت‌نام در سامانه از خدمات «حمل و نقل سرویس‌های دانش‌آموزی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد لباس و پوشش دانش‌آموزان را بر عهده شورای مدارس دانست و گفت: اعضای شورای مدرسه باید از هرگونه اجبار و تهیه لباس دانش‌آموزان  اجتناب کرده و بر رعایت چهارچوب مذکور در فصل ۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس تاکید داشته باشند.

وی ادامه داد: با استناد اصلاحیه ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش، «مشارکت مالی والدین» در مدارس تنها باید به صورت داوطلبانه و خارج از فصل ثبت‌نام انجام شود و خانواده‌ها باید در عوض مشارکت مالی، از مدارس رسید رسمی دریافت کنند.

ثبت‌نام و صدور غیرحضوری کارنامه

محمود حبیبی مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در سامانه پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان (پادا)، بدون مراجعه حضوری به مدارس، فرایند ثبت‌نام و دریافت کارنامه دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی درباره مدیریت و یکپارچه‌سازی سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه یکپارچه مالی شامل حسابداری مدارس، حقوق یکپارچه و اتوماسیون مالی، سامانه جامع منابع انسانی شامل فرایندهای مربوط به جذب و استخدام، مدیریت ساختار و تشکیلات ادارات از منطقه تا ستاد، مدیریت واحدهای سازمانی، حضور و غیاب کارکنان، نقل و انتقالات درون و برون‌سازمانی، مدیریت پرسنل مدارس خارج از کشور، کارگزینی، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا)، از فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول تا دیپلم، تنظیم کلاس‌بندی و برنامه هفتگی دانش‌آموزان و مدارس در این سامانه مدیریت می‌شود. 

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین طرح سیمکارت دانش‌آموزی ویژه زیست‌بوم امن آموزشی و پرورشی، رایگان کردن اینترنت با هماهنگی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌گیری از نهادهای حمایتی در راستای تهیه تبلت دانش آموزان مناطق محروم و تهیه فرم اطلس اطلاعات آموزشی برای مشخص کردن درصد دانش‌آموزانی که از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند، یکی از اقدامات هوشمندسازی مدارس است.

نشانی اینترنتی سامانه پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان با نام اختصاری پادا  pada.medu.ir است.

ثبت‌نام  در سامانه پادا به کد ملی دانش‌آموز و یک کد 8 رقمی که به عنوان رمز عبور از طرف مدیر مدرسه مبدا به دانش‌آموز داده می‌شود، نیاز دارد.

کد خبر 617436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    24 3
    والا زنجان ک‌ پول لباس مدارس رو گرفتن گذاشتن تو جیبشون تا ببینن عایا مدارس باز میشه بدوزن باز نشه ب زور باید از حلقومشون بکشیم بیرون
  • AE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    همش دروغه با تحکم و خیلی عادی گفتن ۱۵۰ کارت بکش برای لباس. اصلا نپرسید پول داری یا نه. فکر کنم قانونها برای اجرا نشدن وضع شدن.