همشهری آنلاین: معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با نگاه ویژه دولت نهم در جهت توسعه بخش ریلی امسال اعتبارات راه‌آهن چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش (ایرنا) از کرمان، محمدمهدی دهقان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خط آهن سیرجان به مجتمع معدنی گل‌گهر طی گفت و گو با افزود: اعتبارات راه‌آهن کشور امسال به هفت هزار و ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه از اعتبارات امسال سه هزار و ‪ ۱۲۰‬میلیارد ریال در بخش ریلی هزینه می‌شود گفت: هم‌اکنون هشت هزار و ‪ ۵۰۰‬کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد، چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬کیلومتر در دست احداث و ‪ ۱۱‬هزار کیلومتر نیز در دست بررسی قرار دارد.

او اظهار داشت: گسترش خطوط آهن امروز باعث نگرانی‌های فراوان دشمنان شده زیرا ما موفق به ایجاد راههای مواصلاتی کشورهای همجوار نیز شده‌ایم.

خط ریلی سیرجان به مجتمع معدنی گل‌گهر به طول ‪ ۵۳‬کیلومتر با ‪ ۲۶۵‬میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

همچنین طرح "سی‌تی‌سی" محور سیرجان به بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح حرکت قطارها را در این مسیر بر عهده دارد و باعث حداقل رساندن دخالت نیروی انسانی و افزایش سرعت و عدم خطاهای احتمالی انسانی می‌شود.

مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن نیز به ایرنا گفت: در بخش بهسازی خطوط راه‌آهن کشور تاکنون ‪ ۲۸‬درصد پیشرفت داشته‌ایم به نحوی که ‪ ۱۲۸‬کیلومتر از خطوط راه‌آهن طی سال گذشته بازسازی و بهسازی شده است.

مصطفی معینی افزود: طی پنج ماه امسال نیز ‪ ۱۴۰‬کیلومتر از خطوط راه‌آهن را مورد بازسازی قرار داده‌ایم.

وی از ایجاد سامانه‌های مدیریتی راه‌آهن در بخش‌های مختلف پل، تونل و ماشین‌آلات خبر داد و گفت: این طرح با هدف فعالیت گسترده و نظارت بهتر در حال انجام است.

او اضافه کرد: ‪ ۹‬هزار کیلومتر خط ریلی در کشور نگهداری می‌شود و امسال طرح دو خطه کردن خط آهن بافق به بندرعباس نیز به پایان می‌رسد.

کد خبر 61845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز