پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

پویش ادبی‌هنری «کودک، هم‌دلی و کرونا» از سوی ایکوم ایران (کمیته‌ی ملی موزه‌های کشور) و کانون توسعه‌ی فرهنگی ایران برگزار می‌شود.

به  پويش كودك هم‌دلی  و كرونا بپيونديد

کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷سال می‌توانند آثار خود را در زمینه‌ی نوشتن خلاق (داستان، شعر،  خاطره و...)، ویدیو (انیمیشن و فیلم‌کوتاه)، نقاشی، تصویرگری و عکاسی تا ۱۰ شهریور برای این پویش ارسال کنند.
 به‌گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، «علی‌اکبر زین‌العابدین»، دبیر پویش کودک، هم‌دلی و کرونا می‌گوید: «در دو سال گذشته به‌خاطر کرونا، آدم‌ها از لحاظ فیزیکی از هم دور شده‌اند. این پویش در نظر دارد هم‌دلی را برای کودکان و نوجوانان به‌تصویر بکشد.»
او درباره‌ی این‌که چرا پویش برگزار می‌شود و نه جشنواره نه توضیح می‌دهد: «تصمیم ما این بود که حالت رقابتی داشته باشد و کودکان و نوجوانان آثار خود را ارسال کنند. البته، باید آثار، استاندارهایی داشته باشد و آثار  روز ۱۶ مهر، هم‌زمان با روز جهانی کودک، در موزه‌های شهر تهران به نمایش در خواهد آمد.»
این نویسنده و مدرس کودک و نوجوان درباره‌ی نحوه‌ی به نمایش گذاشتن آثار توضیح می‌دهد: «آثار نقاشی و تصویرگری در موزه‌ی ملی،  فیلم‌کوتاه و انیمیشن‌ها در موزه‌ی سینما و عکس‌ها در کاخ موزه‌ی گلستان به‌نمایش درمی‌آیند. نوشته‌ها، عکس‌ها و تصویرگری‌ها نیز در کتابی با این موضوع منتشر خواهند شد.»
گفتنی است از بین آثار رسیده در هررشته، پنج اثر برگزیده و انتخاب می‌شود و  به رسم یادبود جوایزی شامل مدال ایکوم،  یک‌میلیون تومان وجه نقد و تقدیرنامه اهدا خواهد شد.
نشانی ای‌میل پویش: koodakhamdeli@ gmail.com 

کد خبر 618639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha