شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

علی شاکری: تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی‌های پیاپی مقابل حریفان آسیایی خود از جمله 3 تیم مطرح کره‌جنوبی،‌ هند و ژاپن به حضور دوباره در مسابقات جوانان جهان و قهرمانی چهارم خود در رقابت‌های قاره‌ای می‌اندیشد.

در یکی از دوره‌های دشوار والیبال جوانان آسیا که 3 تیم ایران، چین و هند که در رده نوجوانان صاحب عناوین جهانی هستند این رقابت‌ها را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده‌اند و هیچکس با وجود راهیابی این 3 تیم مدعی و یکی از دو تیم پاکستان و کره‌جنوبی نمی‌تواند با قاطعیت، قهرمانی تیمی را از قبل پیش‌بینی کند. این در شرایطی است که تیم ایران به لطف پیروزی‌های ارزشمند در مراحل قبل برابر کره‌جنوبی و به‌خصوص هند از نظر روحی و اعتماد به نفس شرایطی بهتری از سایر رقبا برای کسب جام قهرمانی چهاردهم دارد.

بهترین بازی ایران قبل از نیمه‌نهایی

تیم جوانان ایران بهترین بازی خود را تا قبل از بازی امروز نیمه‌نهایی برابر کره یا پاکستان، مقابل جدی‌ترین حریفش هند به نمایش گذاشت، جایی که «کومارا» سرمربی باتجربه هند هم در پایان این بازی قابلیت‌های منحصر به فرد بازیکنان ایرانی را ستود و عنوان کرد: «اصلاً انتظار چنین نمایشی را از تیم ایران نداشتیم و در برابر تکنیک ناب بازیکنان ایران غافلگیر شدیم.»

هندی‌ها که با همین نفرات سال پیش در فینال نوجوانان آسیا در کوالالامپور مغلوب تیم ایران شده بودند در جریان مسابقات جهانی مکزیک با غلبه بر تیم ما تنها به واسطه شکست مقابل برزیل نتوانستند مانع راهیابی تیم ایران به مراحل پایانی شوند و خود با چشمانی اشکبار در تیخوانا از رسیدن به مرحله نیمه‌پایانی بازماندند. در بازی عصر چهارشنبه با هندکارخانه بود که  به کمک تیم ایران آمد و با جابه‌جایی متناوب سال‌افزون و وادی و به کارگیری به‌موقع از فرهاد قائمی و حامد باقرپور توانست بارها جریان بازی را در عین برتری حریف به سود تیم ایران عوض کند.در این بازی نقطه قوت تیم ایران دریافت‌های مطلوب و حملات متنوع در روی تور بود و تیم ایران با زدن سرویس‌های پرشی و کوبنده حریف خود را که فقط بر حملات قدرتی تکیه داشت، زمینگیر کرد.

احتمال تکرار فینال جهانی مکزیک در تهران

پیروزی برابر هند موجب شد تا ایران راه هموارتری در مرحله حذفی و نیمه‌نهایی برای راهیابی به فینال داشته باشد و برعکس هند برای رویارویی مجدد با ایران امروز مصافی دشوار با چین را تجربه می‌کند.اگر چین بتواند در سایه بازی گروهی هند را شکست دهد، فینال جام چهاردهم جوانان آسیا به نوعی تکرار فینال نوجوانان جهان در مکزیک خواهد بود که طی آن در جدال دو تیم آسیایی ایران برای نخستین بار قهرمان جهان شد.
چینی‌ها تا قبل از این مرحله (نیمه‌نهایی) به همراه تیم ایران تنها تیم‌های بدون باخت مسابقات محسوب می‌شوند.

پیشتازی غیاثی

درحالی که رقابت‌های والیبال جوانان آسیا تا فردا تیم‌های برتر سال 2008 خود را معرفی می‌کند براساس آمار VIS مجتبی غیاثی درصدر امتیازآورترین بازیکنان جام چهاردهم قرار دارد.

غیاثی که عنوان موثرترین بازیکن مسابقات جهانی مکزیک و بهترین بازیکن سال 86 ایران را در کارنامه خود دارد، تا این مرحله چند قدم از دیگر رقبای خود از جمله «سینگ ماندیب» هندی و نفرات برجسته تیم‌های چین و کره پیش است.غیاثی در روز بازی با هند که شبان در حمله روی تور عالی ظاهر شده بود با زدن سرویس‌های مستقیم اساس کار تیمی حریف را مختل کرد و در حمله روی تور نیز بارها دفاع حریف را مغلوب کرد.

مشکل همزمانی بازی بسکتبال و والیبال

امروز در ساعت 17 و در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال جوانان آسیا ایران با یکی از دو تیم کره‌جنوبی و پاکستان دیدار می‌کند.درست در همین ساعت با شروع بازی‌های بسکتبال قهرمانی آسیا در تهران تیم جوانان ایران باید با سوریه دومین بازی دور مقدماتی خود را برگزار کند.با توجه به همزمانی این دو رویداد علاقه‌مندان به ورزش در انتخاب دیدن این دو بازی برسر دوراهی می‌مانند که کدامیک را انتخاب کنند.

 از یک سو والیبال در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و از سوی دیگر بسکتبال هم برای صدرنشینی گروه خود با سوریه پیکار می‌کند. بهتربود که با تعامل بیشتر مسئولان دو رشته، ساعت بازی دو سالن تغییر می‌یافت تا هر دو تیم در یک روز می‌توانستند از امتیاز حمایت تماشاگران و دوستداران ورزش به‌طور کامل برخوردار شوند.

کد خبر 61912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز