گروه ورزشی: بازگشت رسول خطیبی به تیم‌ملی با یک اتفاق ویژه همراه بود؛ کاپیتانی تیم‌ملی.

در دیدار مقابل آذربایجان، بازیکن الظفره 65 دقیقه به عنوان تک‌مهاجم تیم ایران بازی کرد. خطیبی در حالی که همراه سایر ملی‌پوشان برای اردوی 4روزه عازم کیش بود به سئوالات همشهری پاسخ داد.

  • بازی با آذربایجان محک مناسبی پیش از دیدار با عربستان بود؟

به نظر من واقعاً بازی خوبی بود و پیش از دیدار با عربستان محک مناسبی خوردیم. البته به اعتقاد من تیم‌ملی آذربایجان به نسبت تیمی که چند سال پیش با آنها بازی کرده بودیم واقعاً قوی‌تر شده بود. 7، 8 بازیکن خارجی که تبعه کشور آذربایجان شده بودند در تیم‌ملی این کشور حضور داشتند به همراه بازیکنانی که در اروپا و روسیه بازی می‌کردند. برتی فوگتس هم به عنوان سرمربی تیم‌ملی آذربایجان هنوز یکی از مربیان برجسته جهان محسوب می‌شود.

  • در دوره‌های قبلی که دعوت نمی‌شدی، هیچگاه اعتراضی نمی‌کردی.

از زمان حضور دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی، من فقط یک بار به تیم‌ملی دعوت نشدم. در آن مقطع هم به لحاظ بدنی اصلاً آماده نبودم بنابراین دلیلی نداشت که به انتخاب‌های سرمربی تیم‌ملی و دعوت نشدن خودم اعتراض کنم.

  • از دیدار حساس مقابل عربستان بگویید.

بازی با عربستان واقعاً برای ما مهم است. به نظر من با شکست عربستان، بخش مهمی از مسیر صعود به جام جهانی را پشت‌سر می‌گذاریم و تیم ما بدون حاشیه  به جام جهانی صعود خواهد کرد.

  • چه‌قدر از عربستان شناخت داری؟

چند بازیکن این تیم نسبت به دوره قبلی تغییر کرده‌اند. امروز هم با قطر بازی دارند. بازی‌های جدید عربستان را دیدم و از چند بازیکن آنها شناخت کامل دارم اما به اعتقاد من حتی در خانه‌شان هم تیم شکست‌ناپذیری نیستند و با تیم آماده ایران می‌توانیم انتظار پیروزی بر عربستان را حتی در خانه آنها داشته باشیم.

  • چرا کاپیتان تیم‌ملی ایران در برابر آذربایجان تو بودی؟

سرمربی تیم‌ملی واقعاً به من لطف داشت و احترام گذاشت اما جدا از این امر، من از سال 76 در تیم‌ملی حضور داشتم و به نسبت سایر بازیکنان سابقه بیشتری در تیم‌ملی دارم فکر می‌کنم سرمربی تیم‌ملی هم به همین دلیل بازوبند کاپیتانی را به من داد.

  • اگر  در دیدار با عربستان کاپیتان نباشی، دلخور می‌شوی؟

کاپیتانی تیم‌ملی برای هر بازیکنی افتخار است اما اگر بازوبند را هم به من ندهند ناراحت نمی‌شوم.

  • برای کاپیتانی، سابقه بازی تو بیشتر است یا بازیکنانی نظیر هاشمیان و نکونام؟

گفتم که اگر کاپیتان هم نشوم، مهم نیست. بازی‌های ملی هاشمیان و نکونام از من بیشتر است اما گفتم قدمت و سابقه حضورم در تیم‌ملی بیشتر از آنهاست. با این وجود سرمربی تیم‌ملی هرکسی را که صلاح بداند به عنوان کاپیتان انتخاب خواهد کرد و من مثل دوره‌های قبل هیچگاه نسبت به انتخاب‌های سرمربی تیم‌ملی در مورد کاپیتان اعتراضی نخواهم کرد و حساسیتی نسبت به این موضوع ندارم.

  • اردوی آلمان برای تیم الظفره مفید بود؟

واقعاً اردوی خوبی را در آلمان پشت‌سر گذاشتیم. 3 بازی در آلمان انجام دادیم که از هر جهت برای الظفره مفید بود و اتفاقاً در هر 3 دیدار هم به برتری رسیدیم. بازی اول ما مقابل تیم السیلیه، تیم علی کریمی بود. بازی دوم مقابل النصر امارات و دیدار سوم ما هم برابر یک تیم بلغاری برگزار شد که در هر 3 دیدار به برتری رسیدیم.

کد خبر 61915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز