مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد در صورت تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، این اعتبار صرف تملک اراضی طرح جامع فرودگاه رشت می شود.

فرودگاه رشت

 «سید محسن میرحسینی» به همشهری آنلاین افزود: در طرح جامع فرودگاه رشت، تملک ۱۶۰ هکتار اراضی جدید پیش بینی شده که سال گذشته شرکت فرودگاهی کشور از این میزان،۱۰ هکتار را خریداری کرد.

وی با بیان اینکه برای خرید و تملک اراضی برای توسعه فرودگاه رشت به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اضافه کرد: اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه صرفا به منظور تملک اراضی اختصاص می‌یابد و فرودگاه رشت بر اساس موقعیت جغرافیایی مورد نیاز، نسبت به خرید اراضی مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه گیلان اظهار کرد: فرودگاه گیلان از جمله فرودگاه‌های کشور است که با برخورداری از سیستم کمک ناوبری «آیلس» که در ماههای گذشته افتتاح شد هم اکنون در موقعیت خوبی در میان فرودگاههای کشور قرار گرفته و نصب این سیستم موجب شده عملا تاخیر پروازها از این فرودگاه کاهش بیاید.

وی با اشاره به حدود ۱۰۵ سوت پرواز هفتگی در فرودگاه گیلان گفت: این پروازها به ۱۰ مقصد داخلی و به شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس، اصفهان، شیراز، تبریز، عسلویه و کیش انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه در ناوگان هواپیمایی با مشکلاتی مواجه هستیم که به موضوع برجام و تحریم مرتبط است، افزود: در حال حاضر اصلی ترین مشکل فرودگاه رشت، کمبود اعتبارات برای تملک اراضی در طرح توسعه است.

وی همچنین از برطرف شدن ایرادات شورای نگهبان در خصوص الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و افزود: تقریبا همه کارهای حقوقی این الحاق طی شده است و هم اکنون در انتظار تایید شورای نگهبان قرار دارد.

کد خبر 619349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha