آمارها نشان می‌دهد از شنبه هفته گذشته تاکنون، کرونا جان ۴ هزار و ۳۵۵ نفر را گرفته است، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران به همشهری می‌گوید شمار فوتی‌ها افزایش خواهد یافت، وضعیت به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.

کرونا در ایران - فوت - مرگ

مریم سرخوش: با مرگ ۶۲۰ نفر در شبانه‌روز گذشته، رکورد جدیدی در مرگ‌های کرونا ثبت شد. در ۳۵۷ روز از شیوع این ویروس در کشور، این بار اولی است که تعداد فوتی‌های کرونا به بالای ۶۰۰ نفر می‌رسد. آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد از شنبه هفته گذشته تاکنون ۴ هزار و ۳۵۵ نفر در پی ابتلا به این ویروس، جانشان را از دست داده‌اند.

حالا مجموع فوتی‌های کرونا بر اساس آمارهای رسمی و به استناد موارد مثبت گزارش شده، به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسیده، حالا با این تعداد مرگ‌، در کمتر از ۴ روز  تعداد فوتی‌های کرونا از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور خواهد کرد. متخصصان عفونی و مسئولان نظام سلامت، تاکید می‌کنند که شیب ابتلا به این بیماری با جهش دلتا، بسیار صعودی شده است و هیچ پیش‌بینی از آینده این ویروس و میزان مرگ‌های دیگری که قرار است اضافه شود، وجود ندارد.

این را نادر توکلی‏، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران به همشهری می‌گوید و اضافه می‌کند:« مشخص نیست تا چه زمانی قرار است این ویروس، روند تهاجمی‌اش را ادامه دهد و مرگ‌های بیشتری رقم بزند، چرا که ما به هیچ عنوان انتهای مسیر این پیک را نمی‌بینیم.»

بر اساس اعلام او، هم‌اکنون تنها در استان تهران، بیش از ۱۱ هزار بیمار در بخش‌های کرونا بستری‌اند:« آمار بستری‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد. اوضاع در تهران به هیچ وجه خوب نیست، مراکز درمانی به فاز تکمیل تخت‌های بستری رسیده‌اند. البته در آمارها، میزان بستری‌ها صعودی نیست. اما اینکه بگوییم در بستری‌ها با کاهش مواجه‌ایم، مورد تایید نیست. چرا که به دلیل کمبود فضای بستری، بسیاری از بیماران در کلینیک‌های سرپایی درمان می‌شوند.»

بر اساس اعلام این مسئول، در صورتیکه آمار مراجعه بیماران سرپایی کاهش پیدا کند، می‌توان امیدوار بود که میزان بستری‌ها تا دو هفته بعدش کاهش پیدا کند و در ادامه میزان فوتی‌ها هم کم شود. اما در حال حاضر چنین اتفاقی رخ نداده است و آمارهای روزانه، نشانی از کاهش مراجعات بیماران هم ندارد. با این حجم قابل توجه بیماران بدحال و مبتلایان، شمار فوتی‌ها از این میزان بیشتر خواهد شد. 

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. از ظهر امروز محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تمام کشور اجرا شده است. بر این اساس از ساعت ١٢ ظهر امروز (یکشنبه، ۲۴ مرداد) تا روز جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد بین استانی در جاده‌های سراسر کشور اعمال خواهد شد. همچنین از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مرداد تمام ادارات، اصناف و بانک‌ها به جز مشاغل ضروری گروه یک مانند آب و برق، گاز و نیروی انتظامی و اورژانس تعطیل خواهند شد.

کد خبر 620977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha