دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر والیبال از روز 24 مهرماه در حالی با شرکت 14 تیم برگزار می‌شود که برای برگزاری آن، سازمان نوپای لیگ والیبال با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود.

این مشکلات تا آخرین لحظات قرعه‌کشی لیگ هم ادامه داشت. آنجایی که، دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال در مورد آن می‌گوید: «در حال حاضر حداقل دو تیم شهید ربیعی سمنان و تیم منتخب جزیره کیش متشکل از بازیکنان بزرگ ایران آمادگی حضور در مسابقات لیگ‌برتر را دارند، بنابراین تحت هیچ شرایطی نگران چگونگی حضور تیم‌ها نیستیم اما تلاش خواهیم کرد در راه کسب دومین تجربه رسمی برگزاری مسابقات، رقابت‌های خوبی را برگزار کنیم.»

در این میان حضور تیم‌ها در لیگ‌برتر والیبال با موانع زیادی روبه‌رو شد تا جایی که برگزاری لیگ را در ‌هاله‌ای از ابهام فرو برده بود. سازمان لیگ فدراسیون والیبال پیش از برنامه‌ریزی برای لیگ  مکاتبات رسمی خود را برای تعیین‌شدن آخرین وضعیت تیم‌های پردیس قزوین، اتکا تهران، شهرداری همدان و گل‌گهر سیرجان آغاز کرده بود.»

اما این تمام مشکلات  فدراسیون والیبال نبود. برخی تیم‌ها که هنوز نسبت به پرداخت بدهی‌های پیشین خود اقدام نکرده‌ بودند، پیش شرط تعیین کردند تا پس از اقدام به تسویه‌حساب با بازیکنان و فدراسیون والیبال طرح بازگشت دوباره‌شان به جریان افتاده و مورد بررسی قرار بگیرد.

همین مسئله باعث شد سرمربی فصل گذشته تیم شهرداری همدان با انتقاد از تعلل مسئولان سازمان لیگ فدراسیون والیبال در راستای احقاق حق بازیکنان شاغل در تیم‌های مختلف گفت: «سازمان لیگ 5 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را اخذ می‌کند تا در مواقع لزوم از حقوق همه آنها دفاع کند اما متاسفانه این سازمان تاکنون ضعیف عمل کرده است.»
وی معتقد بود: «قطعا وظیفه یک مربی این نیست که بیش از 4، 5 بار به شهرستان‌ سفر کند تا از حقوق بازیکنان تیمش دفاع کند، در واقع این موضوع از مهمترین وظایف سازمان لیگ است چرا که در قبال آن 5 درصد از حقوق بازیکنان را کسر می‌کند.»

وی افزود: «به اعتقاد من فدراسیون والیبال باید آن قدر قدرت داشته باشد که با یک تلفن از حقوق مجموعه تحت هدایت و نظارتش دفاع کند اما متاسفانه سازمان لیگ تاکنون به گفته بسیاری از بازیکنان در این زمینه موفق عمل نکرده است.»

مشکلات مالی یکی دیگر از مسائل تیم‌ها برای حضور در لیگ بود. این موضوع هم یکی از چالش‌های اساسی لیگ والیبال بود که برخی تیم‌ها را برای آماده‌سازی با مشکلاتی روبه‌رو کرد. تیم بانک صادرات مشهد یکی از تیم‌هایی بود که همین مسئله حضورش در لیگ را تحت‌تأثیر قرار داده بود. سرپرست این تیم پیش از قرعه‌کشی لیگ گفته بود تا بودجه تیم نیاید نمی‌توانیم در مسابقات لیگ برتر ثبت‌نام کنیم، این بدین معنا نیست که پول ثبت‌نام را نداریم اما می‌خواهیم پس از قطعی‌شدن بودجه و بستن تیم، این کار را انجام دهیم.»
وی در مورد بودجه تیمش گفت: «دوست داشتم سال گذشته این بودجه تایید می‌شد و تیم را زودتر می‌بستم اما این کار دست ما نیست و اگر دست ما بود از فروردین تیم را می‌بستیم تا با اقتدار در لیگ حاضر ‌شویم.»

24 مهر، آغاز لیگ والیبال

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اما پس از پایان آخرین نشست خود پیش از شروع مسابقات، حضور 14 تیم در رقابت‌های امسال را تایید کرد.

بدین‌ترتیب این مسابقات از روز 24 مهرماه آغاز می‌شود. پیش از این قرار بود که لیگ
یک هفته زودتر و در تاریخ 17 مهر برگزار شود. طبق برنامه در مرحله اول مسابقات (دور رفت) در 5 هفته از مسابقات دو بازی در هفته انجام می‌شود. گل ‌گهر سیرجان، برق کرمان، داماش گیلان، پگاه ارومیه، پیکان تهران، سایپا کرج، پترشیمی بندرامام، سنگ آهن بافق، شهرداری همدان، استقلال گنبد، هیات والیبال ارومیه، بیم‌مازندران، تیم کیش و تیم مشهد تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های امسال هستند.

کد خبر 62137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز