سیستان و بلوچستان اکنون شرایط بهتر نسبت به یکی دوماه گذشته دارد و از تعداد مبتلایان و مرگ و میرها کاسته شده، ولی این وضعیت شکننده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سیستان و بلوچستان پیش از این موجی که سراسر کشور را فرا گرفته، از استان‌های امن کشور در رابطه با شیوع بیماری کرونا بوده، اما شرایط در امسال به دلایل مختلف مانند ورود سویه دلتا و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی به یکباره استان را درشرایط بسیار حاد قرار داد و موجب شد تا شمار زیادی از مردم استان به این بیماری مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شوند و در این میان خانواده‌های زیادی هم داغدار شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: چند عامل مانند گستردگی استان، پراکندگی جمعیت، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعلام نکردن قرنطینه باعث شد تا مهار این بیماری به سختی و دشواری انجام شود و اگر این عوامل نبود تا کنون رنگ‌بندی شهرهای استان تغییر می‌کرد و شاهد روشن‌تر شدن شهرها می‌شدیم.

سید محمد هاشمی شهری گفت: وضعیت کنونی اگرچه نسبت به چند هفته پیش بهتر شده، ولی وضعیت مطمئنی نیست. این وضعیت بسیار شکننده است. هر تصمیم اشتباه ممکن است ما به پله اول برگرداند.

وی ادامه داد: مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. از تجمعات و مهمانی‌ها دوری کنند. به عنوان مثال برگزاری‌های عید قربان در جنوب استان شرایط را بسیار حادتر کرده بود و این در حالی بود که زاهدان به آرامش نسبی رسیده بود.

قارچ سیاه بیماری تازه‌ای نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره نگرانی از شیوع بیماری قارچ سیاه بین بیماران کرونایی اظهار کرد: قارچ سیاه بیماری تازه‌ای نیست و قابل کنترل است. در مجموع بیماران استان فقط یک مورد داشتیم که آن فرد هم تحت درمان قرار گرفت. این بیماری قابل کنترل است و درمان آن نیاز به داروهایی خاصی دارد که اکنون کمیاب شده است.

هاشمی شهری ادامه داد: فعلا مورد خاصی از بیماری در استان وجود ندارد. اما با این وجود مقداری دارو برای کنترل این بیماری تهیه و نگهداری می شود که در صورت لزوم از آنها برای درمان بیماران استفاده شود.

شناسایی ۵۴۴ بیمار جدید کرونایی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در زمان اوج این بیماری روزانه شناسایی چند هزار نفری از بیماران کرونای در سطح استان را داشتیم، اکنون این وضعیت  نزول پیدا کرده و روبه کاهش است.

وی گفت: با افزوده شدن ۵۴۴ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

هاشمی‌شهری امروز سوم شهریورماه اظهارکرد: همچنین با فوت ۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۴۱۸  نفر رسید.

وی ادامه داد: ۴۹۰ بیمار حاد تنفسی و۱۸۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

کد خبر 622647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha