سرپرست وزارت آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی با اجرای آموزش ترکیبی خبر داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما بازگشایی کم‌دغدغه، آرام و تدریجی، مطمئن و باکیفیت را در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

وی افزود: بازگشایی مدارس امسال با ۱۱ برنامه اجرایی خواهد شد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این راستا، توسعه و استفاده از شبکه شاد (شبکه آموزش دانش‌آموزی) است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که رویکرد بازگشایی مدارس، آموزش ترکیبی است، گفت: با توجه به تنوع جغرافیایی در سطح کشور، کلاس‌های 5 تا ۱۰ نفره داریم و در مجموع شمار کلاس‌های زیر ۱۵ نفر نزدیک ۱۰۰ هزار مورد است و مدارس زیر ۷۵ دانش‌آموز، ۵۰ درصد مدارس کشور  را شامل می‌شود و این امکان وجود دارد که کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون و تامین زیرساخت‌ها به‌صورت حضوری بازگشایی کنیم.

کاظمی ادامه داد: برای بخش دیگری از مدارس نیز باید به سمت آموزش با رویکرد ترکیبی برویم.

برنا نیز نوشت: وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: ما بیش از ۱۰۰ هزار کلاس زیر ۱۵ دانش‌آموز داریم و ۵۰ درصد مدارس ما نیز کمتر از ۷۵ دانش‌آموز دارند که این مدارس و این کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

او تأکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده و قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته‌های ستاد کرونا و آموزش و پرورش تنظیم شود تا استانداردهای لازم بهداشتی تدوین و تا پایان هفته به مدارس ابلاغ شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: در آموزش مجازی تأکید ما استفاده مدارس از شبکه آموزش دانش‌آموزی یا همان شاد است، اما مدارس می‌توانند به نسبت فعالیت‌های خود از سامانه‌های دیگر آموزشی نیز استفاده کنند. در حال توسعه و رفع اشکالات شاد هستیم تا بتوانیم با یک مدیریت یکپارچه بهترین بستر آموزش مجازی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

واکسیناسیون معلمان/پرداخت مطالبات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبتش به واکسیناسیون معلمان اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون معلمان در حال انجام است و تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید.

کاظمی درباره مطالبات معلمان هم گفت: پیگیری مطالبات فرهنگیان، اولویت دوم است و پرداخت فوق العاده ویژه، پاداش بازنشستگان و رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 623187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    10 3
    با سلام چرا اينقدر نسبت به جان مردمي كه از جنس خودتون هستند بي توجه هستيد، مدارس مناطق 18 روستاي گلدسته كه هيچ لوازم بهداشتي ندارن چطور باز بشه، چطوري ميخواين مدارس رو باز كنين آخه، يه كم فكر كردن هيچ ضرري نداره به خدا، تا اينكه همش فكر جيب خودتون باشيد
  • h.m IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 2
    واقعا انگار جان دانش اموزان براتون مهم نیست کجای ایران لوازم بهداشتی یا پروتکل بهداشتی هست.برو داخل بعضی مدارس خداشاهده یه مایع ضدعفونی کننده نیست اونوقت شما دم ازتجهیزات بهداشتی میزنید.